• محمد تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در حال پی گیری این چالش عمده آموزش و پرورش یعنی کمبود معلم هستیم. واقعیت این است که برخی مشکلات با پی گیری یک نفر در اداره کل آموزش و پرورش قابل حل نیستند. استانداری هم باید پی گیری کند که واقعا استاندار همیشه  حمایت کرده اند. به همراه استاندار جلساتی با رئیس امور اداری و استخدامی کشور و معاون رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش داشتیم. به هر حال، اولویت اول این اداره کل کمبود نیروی انسانی است که براساس شاخص های علمی و کارشناسی مورد تایید وزارتخانه، با وجود فعالیت ۷۰ هزار معلم در استان خوزستان، هنوز  هفت هزار و ۲۰۰ نفر آدم  گچ به دست در کلاس ها کمبود داریم.

     

    وی با اشاره به ارسال نامه مربوط به کمبود نیروی انسانی به مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمانیدگان استان نیز باید مقوله کمبود نیرو در آموزش و پرورش را به خوبی پی گیری کنند. در سال جاری (۹۷-۹۶) سه هزار و ۱۰۰ نفر بازنشسته داریم. به ویژه خانم هایی که سنوات خدمات شان به ۲۵ سال می رسد اغلب متقاضی بازنشسته شدن هستند. همین امسال در حدود ۴۰۰ نفر از خانم های با سنوات خدمت بالای ۲۵ سال متقاضی بازنشستگی شده اند. همه این نیروها را به اجبار نمی توان نگه داشت. خیلی ها اعلام کرده اند که مشکل جسمی دارند و بیش از این حاضر نیستند در آموزش و پرورش بمانند.

     

    وی در مورد تقاضای بالای مهاجرت فرهنگیان از خوزستان نیز گفت: بحث انتقال و مهاجرت از استان خوزستان بین همه قشرها از جمله معلمان جدی است. امسال تنها سه هزار نفر متقاضی خارج از استان داشتیم. و هر کدام هم به نوعی اعلام می کنند که مشکل شان خاص است و نمی توانند بمانند.مشکل هر معلم را که بررسی کنیم می بینیم حق دارد. به هر حال، همچنان در حال پی گیری هستیم تا بتوانیم نیروهای جدید جذب کنیم و در صورت نتیجه گرفتن، می توان امیدوار بود که نه تنها برای امسال مشکل نخواهیم داشت، بلکه تا دو سه سال آینده مشکل چندانی نخواهیم داشت.

     

    گفتنی است: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز  در هشت هزار مدرسه و ۴۰ هزار کلاس درس تحت پوشش آموزش و پرورش خوزستان قرار دارند.

     

    انتهای پیام /*

    منبع اخبار حکمت