• به گزارش رهرو نیوز از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نمازجمعه شیراز با گرامی‌داشت یاد شهدای 17 شهریور اظهار داشت: واقعه 17 شهریور با حمایت آمریکا رقم خورد و در پی آن تعداد بسیاری از زنان، مردان و کودکان به شهادت رسیدند.

    وی با اشاره به اینکه این حرکت لکه‌ای ننگ در کارنامه آمریکا و رژیم پهلوی است که به سادگی پاک نمی‌شود، افزود: افرادی که به دستور آن‌ها تعداد زیادی از مردم در 17 شهریورماه کشته شدند اکنون نیز در تلاشند تا از هر فرصتی استفاده کرده تا 17 شهریور دیگری را رقم بزنند.

    امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه دشمنان برای رسیدن به مقصود خود در به آشوب کشیدن جامعه برنامه‌ریزی و تلاش بسیاری دارند، بیان کرد: دشمن برای به 40 سالگی نرسیدن نظام طراحی و هدف‌گذاری کرده اما این تلاش آن‌ها نتیجه‌ای در بر ندارد.

    وی فشارهای اقتصادی را از جمله برنامه دشمن برای تحقق اهداف خود دانست و گفت: درست است که بخش گسترده‌ای از مشکلات اقتصادی جامعه نشان از ضعف مدیریتی است اما دشمن نیز با جنگ روانی و رسانه‌ای خود تلاش دارد تا به این مشکلات دامن بزند.

    نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: چنانچه درون کشور متحد شده و اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد آمریکا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

    وی با اشاره به اینکه باید از درون یک همت عالی داشته باشیم، تاکید کرد: فشار اقتصادی دشمن در کنار جنگ روانی و رسانه‌ای شکل گرفته و هدف آن‌ها آشوب‌آفرینی در جامعه است.

    دژکام با اشاره به آغاز ماه محرم و ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) نیز گفت: مکتب امام حسین(ع) باید در ایام محرم بازخوانی و به نسل جوان منتقل شود تا از مسیری که امام(ع) ترسیم کرده دور نشویم.

    امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه هدف انقلاب امام حسین(ع) مبارزه با فساد بود، بیان کرد: گردانندگان هیأت‌ها و مجالس اباعبدالله(ع) با مطالعه در سیره، روش و منش امام حسین(ع) آن را در جامعه ترویج کنند.

    وی به مبارزه با مفاسد اقتصادی در راستای الگوپذیری از سیره و منش سیدالشهدا(ع)، تاکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر روش امام حسین(ع) در مبارزه با دشمنان بود و امروز این منش باید در جامعه تقویت شود.

    نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین به آغاز سال تحصیلی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: رسیدگی به ایتام، ضعفا و فقرا در این ایام نباید فراموش شود.

     

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری فارس