• به گزارش رهرو نیوز- از جهرم محمدرضا رضایی ظهر امروز در جمع پرسنل نیروی انتظامی جهرم با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و گرانی اجناس اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه به نحوه مدیریت داخلی برمی‌گردد.

     

    صادرات خدمات فنی مهندسی ارزآوری به کشور است

     

    وی با اشاره به ظرفیت‌های منابع کشور افزود: ظرفیت نیروی انسانی و آماده کار ایران در کمتر کشوری وجود دارد، ایران در بحث نفت و گاز در دنیا اول بوده و موقعیت جغرافیایی آن به گونه‌ای است که در مسیر ترانزیت کالا در بین اروپا و دو کشور چین و هند واقع شده است.

     

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار مهندس در حوزه ساختمان و عمران در کشور وجود دارد گفت: با صادرات خدمات مهندسی در ۱۵ کشور همسایه می‌توان درآمدی معادل قیمت نفت داشته باشیم و  ۳۸ میلیارد دلار ارز وارد کشور شود.

     

     بدعهدی اروپاییان در تحویل هواپیما

     

    وی با بیان اینکه امروز سفرای ما صرفاً نباید در حوزه سیاسی فعالیت کنند افزود: سفرا باید درک از مسائل اقتصادی داشته باشند و زمینه صادرات خدمات مهندسی را فراهم کنند؛ وقتی بتوانیم با کشوری روابط اقتصادی برقرار کنیم و امکانات اقتصادی کشوری را وارد ایران کنیم امنیت را وارد کرده‌ایم چرا که منابع آن‌ها در کشور ما قرار دارد.

     

    نماینده مردم جهرم با اشاره به بدعهدی اروپاییان در تحویل هواپیما‌های توافق شده بیان کرد: اروپاییان که قرار بود ۲۰ فروند هواپیمای ای تی آر و ۸۰ فروند بوئینگ تحویل ایران دهند بدعهدی کرده و قرارداد خود را لغو کردند اکنون با چه اعتمادی وقت بزاریم با آمریکا مذاکره کنیم.

     

     مدیر باید از کف جامعه باشد نه آنکه فرزندش تاجر است

     

    وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی اقتصادی خوب عمل نشده است ادامه داد: ما باید متکی بر خود باشیم و خودباوری و اعتماد به نفس را بالا ببریم اگر خودمان را قدرتمند و توانمند کنیم دشمن بیشتر حساب می‌برد، باید برگردیم و ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کنیم و روی آن‌ها درست سرمایه‌گذاری کنیم و لازمه آن نیروی است که جهادی و انقلابی و از جنس مردم کف جامعه باشد نه آنکه فرزندش تاجر است و در خارج از کشور زندگی می‌کند.

     

    رضایی افزود: در این شرایط کسی باید مسؤولیت داشته باشد که با تمام وجودش در خدمت مردم باشد مسئولیت فرصتی برای ‌کسب محبوبیت نیست، مسابقه کسب محبوبیت در کشور راه انداخته‌ایم در حالیکه هرکجا ایرادی بود باید جواب دهیم.

     

    مدیریت اقتصادی کشور به لایه‌های فقیر جامعه آسیب نزند

     

    این نماینده مردم در خانه ملت گفت: امروز در شرایط جنگ شدید اقتصادی هستیم و شدیدترین تهدیدات اقتصادی علیه ایران انجام می‌شود که باید با مدیریت به نحوی که به لایه‌های فقیر آسیبی وارد نشود، ایستادگی کرد.

     

    این نماینده مجلس دهم ادامه داد: چرا این‌همه نوسان در بازار زیاد است باید متولیان حوزه اقتصادی تلاششان و نظارتشان را بیشتر کنند در این شرایط آنکه پولدار است ثروتش بیشتر می‌شود و فشار بر قشر پایین جامعه می‌آید.

     

    وی افزود: امروز دشمن بدنبال این است که بین مردم و مسؤولین فاصله بیندازد و مسؤولین را فاسد نشان دهد.

     

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور اذعان کرد:  مجلس ضمن حفظ حقوق و جایگاه رئیس جمهور از وی سوال پرسید و دولت باید در راستای حل مشکلات مردم پیش رود، نقد منصفانه جایز است ولی تخریب نه، در این شرایط همه قوای سه گانه و نهادهای انتظامی باید همراه باشند.

     

    مدیران خود را ارزیابی کنند

     

    وی افزود: مردم رفتار همه مسوؤلین را زیر نظر دارند، مسؤولین باید یک ارزیابی از خودشان داشته باشند مقام معظم رهبری تاکید دارند مسوولین باید درکنار مردم باشند و مسئله معیشت مردم را جدی بگیرند.

     

    رضایی ناامید کردن مردم و بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسؤولین را هدف دشمن دانست و تصریح کرد: خیلی‌ها به دنبال این هستند که آینده تاریکی از نظام جمهوری اسلامی برای مردم ترسیم کنند.

     

    آینده انقلاب روشن است/ مردم به سلطنت‌طلبان مجالی نمی‌دهند

     

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سلطنت طلبان در خارج از کشور در خیال واهی هستند که مردم کشور را بدست آن‌ها می‌دهند، همه قوا باید بنشیند مشکلات را بررسی کنند، دولت را باید حمایت و تقویت کنیم و با هم‌اندیشی مشکلات کشور را حل کنیم، آینده روشنی پیش روی نظام و انقلاب است.

     

    وی تأکید کرد: ایران اسلامی رهبری قوی و متدین دارد و مردمی که پای نظام و انقلاب هستند و این‌ها ظرفیتی برای کشور است، مردم انقلاب را ثمره اهدای خون فرزندان خون می‌دانند اکثر قاطع مردم نظام و انقلابیون را دوست دارند و حاضرند برای حفظ کیان انقلاب جان‌فشانی کنند.

     

    نیروی انتظامی در عبور از بحران نقش مهمی دارد

     

    رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی در عبور از این بحران‌ها نقش مهمی دارد گفت: نیروی انتظامی با وظایف متنوع یک سازمان دارای اهمیت در تأمین امنیت کشور ازجمله امنیت مرزها، مبارزه با جرائم و مخلان نظم و امنیت مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر است و به صورت مداوم با جان‌فشانی و نثار خون به تأمین امنیت می‌پردازد.

     

    وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در مدیریت کلان و انتخاب معاونین خود خوب عمل کرده است افزود: فرماندهان نیروی انتظامی در کمیسیون عمران مجلس بیشترین و نزدیکترین ارتباطات را دارند در کمیسیون عمران مجلس از خدمات نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم چرا که با حداقل امکانات خدمت می‌کنند.

     

    رضایی گفت: هرچه زمان بگذرد خلاف‌ها پیچیده‌تر می‌شود و خلافکاران از امکانات روز استفاده می‌کنند نیروی انتظامی نیز باید به امکانات روز مجهز باشد.

     

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری فارس