• فرماندار شادگان روز پنجشنبه در آئین افتتاح این طرح گفت:عملیات احداث کانال خاکی به طول 11 کیلومتر از انتهای کانال ریزگردها تا نهر منصوره، لایروبی و تعریض نهر منصوره به همراه سازه های کنترلی از 2 ماه پیش آغاز شد.

    سعید حاجیان اظهار داشت:انتقال آب به رودخانه جراحی برای تامین آب نخلستان های شادگان شامل احداث ایستگاه پمپاژ در ساحل چپ رودخانه کارون و دهانه نهر بحره، احداث کانال انتقال آب در مسیل بحره به همراه سازه های مربوطه است که برای اجرای آن 700 میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شده است.

    وی افزود:با اجرای کامل این طرح 20 متر مکعب آب بر ثانیه از کانال به شادگان منتقل می شود که علاوه بر تامین آب مورد نیار نخلستان های شادگان مشکل آب دامداری های منطقه را نیز برطرف می کند.

    نمانیده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:پروژه انتقال آب به شادگان باعث احیا مجدد نخلستان ها و باغ های این شهرستان می شود.

    حجت الاسلام مجید ناصرنژاد اظهار داشت:با اجرای این طرح زمینه احیا مجدد تالاب بین المللی شادگان فراهم و شاهد زندگی دوباره آن خواهیم بود ضمن اینکه بخشی از مشکل ریزگردها در استان خوزستان نیز حل خواهد شد.

    به گزارش ایرنا در شادگان 13 هزار هکتار نخلستان وجود دارد که در 2 سال اخیر به خاطر خشک شدن رودخانه جراحی تعداد زیادی از این نخل ها از بین رفت و همین امر به معیشت مردم منطقه که تنها از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند ضربه وارد کرده است.

    با احداث این کانال مجددا آب در رودخانه جراحی رهاسازی می شود و نخیلات شادگان جانی دوباره می گیرند.

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری ایرنا