• به گزارش رهرو نیوزاز چرام، حجت‌الاسلام مجتبی فرهمند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به یوم‌الله ۱۷ شهریور اظهار کرد: در این روز شهدا با خون خود، سند استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را امضا کردند و مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را در ۲۲ بهمن هموار کردند.

    امام جمعه موقت چرام با بیان اینکه ۱۷ شهریور روز جهانی مقابله با بی سوادی است، عنوان داشت: اسلام دینی است که با امر به خواندن اعلام وجود کرده، از نگاه قرآن علم و دانش یکی از شرایط رهبری و سروری در جامعه است و آموزه‌های دینی ما، علم را نور و جهل و بی سوادی را تاریکی و ظلمت می‌دانند.

    حجت‌الاسلام فرهمند با اشاره به فرمایش امام حسین در روز عاشورا که فرمود نه من با یزید بیعت میکنم نه کسی که مثل من است با امثال یزید بیعت می کنند، خاطرنشان کرد: این یک درس سیاسی است برای دولت و سیاسیون که اباعبدالله  با یک بیعت می‌توانست ارزش‌های دینی و انسانی را زیر پا بگذارد و جان خودش و اهل بیتش را بخرد اما ایستاد و مقاومت کرد و فرمود مرگ با عزت بهتر از زندگی پر از ننگ و عار است.

    وی، افزود: کسانی که به هر بهانه‌ای دنبال ایجاد ارتباط با شیطان هستند این درس‌ها را یاد بگیرند، کسانی که دنبال اجرای برجام‌های ۲ و ۳ هستند بدانند دچار خسران ابدی و ننگ همیشه خواهند شد.

    خطیب جمعه موقت چرام به اتفاقات اخیر در خانه ملت اشاره داشت که برخی شبهات را بین مردم بیشتر کرده است و تصریح کرد: اگر از مردم شریف سوال شود که چه چیزی در وضعیت فعلی کشور بسیار آزار دهنده است قطعا قبل از بیان تحریم، مسائل فساد اقتصادی بین مسؤولان و آقازاده‌های مسؤولین را مطرح خواهند کرد.

    حجت‌الاسلام فرهمند،افزود: الان مبارزه با مفاسد اقتصادی به یک مطالبه عمومی در میان جامعه تبدیل شده است اما وکلای ملت به جای مبارزه با فساد علیه این مبارزه قیام کرده‌اند و طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی را که به اذعان خود نمایندگان مجلس مهمترین کار مجلس دهم بود به بهانه بار مالی از دستور کار خارج کردند، نمایندگان لیست امید به استناد به حرف دولت و به بهانه بار مالی این طرح را خارج کردند.

    وی با تاکید بر این مطلب که در این باره ذکر چند مطلب حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اول اینکه چه کسانی و با چه سندی این طرح را از دستور کار خارج کردند، معلوم است دولت و بعضی مسؤولانی که دستشان در مفاسد اقتصادی است با این طرح جامع مخالفت می‌کنند، اولا این طرح نزدیک ۵۰ ماده و تبصره و بند دارد و فقط دو یا سه بند آن بار مالی داشته که همین بار مالی هم در طرح دیده شده بود که چگونه تامین شود.

    امام جمعه موقت چرام ادامه داد: مطلب دوم اینکه کار از دو حالت خارج نیست بعضی ها یا نگران اموالی هستند که از راه مفسده به دست آوردند و یا از دست می‌دادند و یا اینکه دنبال همچون اموالی بودند و این طرح را سد محکمی در مقابل امیال خود می‌دیدند در هر دو صورت بدانند که آنها در معرض قضاوت مردم و آیندگان قرار خواهند گرفت و کسانی که به عنوان وکیل مردم به جای دفاع از حق مردم و مبارزه با فساد، علیه مبارزه با فساد ایستادند، اعتماد عمومی مردم را از دست دادند و در تاریخ روسیاه خواهند شد.

     

    انتهای پیام/*

    منبع خبرگزاری فارس