• به گزارش رهرو نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای هماهنگی ثبت احوال ظهر امروز به ریاست علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.سید محمدعلی تقوی مدیرکل ثبت احوال در این نشست صدور شناسنامه مکانیزه و کارت ملی هوشمند را از ظایف این اداره‌کل دانست و اظهار کرد: تاکنون 515 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده و 72 درصد مردم استان شناسنامه مکانیزه دارند.

     

    مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کارت ملی هوشمند گفت: از مجموع 536 هزار نفر افراد واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند 410 نفر کارت دریافت کردند و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری برای همه افراد کارت ملی هوشمند صادر شود.

     

    وی با اشاره به بروز شدن آمار ولادت و فوت در استان گفت: سال 95، 16 هزار و 315 ولادت به ثبت رسید اما این آمار سال گذشته با کاهش یک هزار نفری به 15 هزار ولادت رسیده و 6 ماهه امسال نیز کاهش 6 درصدی ولادت‌ها را شاهد هستیم.

     

    این مسؤول با اشاره به کاهش 15 درصدی ازدواج در سال 96 نسبت به سال 95 افزود: در 6 ماهه امسال ازدواج‌ها 8 درصد رشد داشته است، ضمن اینکه طلاق در سال 94، 34 درصد و سال 95، 24 درصد رشد داشت اما سال گذشته آمار طلاق 10 درصد کاهش یافت، در 6 ماهه سال 97، طلاق رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

     

    تقوی در بخش پایانی سخنان خود از افزایش دو درصدی وفات در استان خبر داد و گفت: در یاسوج 12 آرامستان وجود دارد و حتی بهترین مکان‌های استان به آرامستان تبدیل شدند، در آبشار یاسوج که یک مکان گردشگری است 4گورستان ایجاد شده که زیبنده مرکز استان نیست هر کسی یک قبرستان برای خودش داشته باشد، ضمن اینکه آرامستان‌های استان مکانیزه شوند.

     

    وی در ادامه از انتخاب دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی انتقاد کرد و گفت: عملکرد اداره کل ثبت احوال در برخی شاخص‌ها 100 و شاخص‌های دیگر بیش از 100 درصد است اما علی‌رغم این اقدامات، ثبت احوال در جشنواره شهید رجایی جایگاهی نداشته است.

     

    در ادامه این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت ایام محرم و حادثه تروریستی اهواز گفت: یکی از مشکلات استان فقدان آمارهای پایه است که آمار ولادت و فوت از جمله این آمارها است.

     

    علی‌محمد احمدی بیان کرد: نبود آمارهای پایه مشکلات حقوقی به همراه دارد، علاوه بر آن مردم برای مراجعه به دستگاه‌های ثبت احوال با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

     

    وی ضمن تأکید بر همکاری همه دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر ثبت احوال گفت: مبلغ 5 میلیارد ریال به ثبت احوال استان اختصاص داده می‌شود.

     

    مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در پایان بر مکانیزه شدن آرامستان‌ها در استان تأکید کرد و افزود: امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ثبت احوال فراهم شود.

     

    انتهای پیام/*