• به گزارش رهرو نیوز  علی خدادادی روز شنبه درحاشیه نشست شورای اربعین جمعیت هلال احمر خوزستان در جمع خبرنگاران در محل هلال احمر خوزستان بیان کرد: این تعداد نیروی امدادی با تجهیزاتی از قبیل ۶ موتورلانس، ۳۷ آمبولانس، ۲ فروند بالگرد ،۱۷ خودروی نجات، ۲۳ خودروی پشتیبانی، ۱۲ موتورسیکلت و ۲ خودروی ارتباطات سیار در ۲ مرز شلمچه و چذابه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر شدند.

    وی گفت: همچنین ۲۷ پست امدادی شامل ۹ پست در مسیر منتهی به مرز چذابه و در محل پایانه، ۶ پست در مسیر مرز شلمچه و پایانه، ۲ پست امدادی در عین دو اهواز و حمیدیه، چهار پایگاه امداد و نجات در ورودی های خوزستان، ۶ پایگاه ثابت امداد و نجات در جاده های منتهی به مرزها و ۲ قرارگاه امدادی در پایانه ها کار خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارند.

    مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: پوشش امدادی به زائران اربعین حسینی از ۲۱ مهر تا ۱۰ آبان به مدت ۲۰ شبانه روز ادامه دارد.

    خدادادی اضافه کرد: چهار اردوگاه اسکان هر کدام با ظرفیت ۵۰۰ نفر نیز برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده و در صورت نیاز در ۲مرز شلمچه و چذابه برپا خواهد شد.

    مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: پایگاه های امداد و نجات در ورودی های خوزستان در بهبهان، اندیمشک، ایذه، و هندیجان و همچنین پست های امدادی در عین دو اهواز و حمیدیه در مسیر چذابه با مسئولیت هلال احمر اهواز به زائران خدمات ارائه می کنند.

    خدادادی بیان کرد: ۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت در جاده های آبادان، سربندر، اندیمشک، خرمشهر، رامهرمز و امیدیه نیز امدادرسانی خواهند کرد.

    پارسال بیش از ۴۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از خدمات امدادی هلال احمر از قبیل اسکان اضطراری، انتقال به مراکز درمانی سرپایی و آزمایش فشار خون بهره مند شدند و ۶۹۱ نفر از عوامل امدادی کار خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی را بر عهده داشتند.

    از سال ۱۳۹۲ حرکت منسجم و هماهنگ کاروان های اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه شروع شد و همه ساله بر عظمت و شکوه این حرکت معنوی افزوده می شود.

    گذرگاه های چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

    در اربعین پارسال ۳۸۰هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه و ۶۵۰هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شدند.

    حرکت پرشور کاروان های اربعین حسینی از اوایل ماه صفر شروع و تا پیش از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

    براساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان مطابق با بیستم ماه صفر ، روز اربعین حسینی است.

     

    انتهای پیام /*

     

      • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا