•  

     

     

     

    به گزارش رهرو نیوز به نقل از خبرنگار ایسنا ازکهگیلویه وبویراحمد زین‌العابدین ذبیحی در نشست بهره‌وری و بهینه مصرف در دهدشت افزود: طبق آمار موجود میزان مصرف آب در کشور حدود ۸۰درصد تجدید‌پذیر می‌باشد که نشان دهنده عبور از مرز بحران است.

     

    مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفای شهری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بسیاری از شهرها و استان‌های کشور دارای تنش آبی هستند گفت: متاسفانه ۶ شهر استان کهگیلویه وبویراحمد در تنش آبی قرار گرفته‌اند.

     

    وی تصریح کرد: خشکسالی و کم‌بارشی سالهای اخیر منابع سطحی آب‌های زیرزمینی را کاهش داده که استحصال آب صرف‌نظر از ضرورت مراحل اداری با مشکلات و معضلات فراوانی روبه‌رو شده است.

     

    ذبیحی این مشکلات را شامل احداث خط انتقال اصلی آب از مخازن ذخیره آب به محدوده شهر و توزیع آن با لوله‌های بهداشتی؛ گندزدایی از طریق کلر و گاز و انجام آزمایشات روزانه موردی عنوان کرد.

     

    وی اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات و معضلاتی که در راستای آب شرب داریم در برخی مواقع افراد با استفاده غیرمجاز و دست‌کاری در آب شرب شهری موجب افت شدید آب در سایر نقاط شهر می‌شوند.

     

    به گزارش ایسنا؛ نشست بهره‌وری و بهینه مصرف به همت سازمان مردم نهاد ققنوس در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهدشت برگزار شد.

     

     

    انتهای پیام/*