• نویسنده : علی لاری زاده
  • رهرو نیوز : پنج روز دیگر مهلت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به پایان می‌رسد قرار بود مدیران جدید تا نهایتاً ۲۶ آبان جایگزین مدیران بازنشسته و مشمولان این طرح شوند اما در خوزستان هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

    ۵۵ روز از ابلاغ این قانون گذشته ولی خبری مبنی بر استعفا از سوی مدیران بازنشسته یا تغییر آنها نیست  هر چند از همان روز اول تصویب این طرح در مجلس، خبرهایی در رابطه با تغییر مدیران و معاونین دستگاه‌های مختلف در شبکه های اجتماعی منتشر شد اما مدیران بازنشسته در خوزستان تا امروز مثل کوه بر صندلی خود لَم داده اند و به ریش خبرهایی از این دست می‌خندند و البته شاید هم به ریش قانون!

    آیا از خود پرسیده اید که عدم استعفای مدیران مشمول این طرح در خوزستان چه دلیلی می‌تواند داشته باشد؟ شاید واقعا مدیر بازنشسته در خوزستان نداریم و هر چه مدیر و معاون موجود است  همه تر و تازه و جوان هستند اما بدون شک این‌گونه نیست کافی است به‌عکس دسته‌جمعی مدیران و معاونین خوزستان نگاهی بیندازید تا با دیدن برخی‌ از آنها خاطرات فیلم دیدنی مدرسه پیرمردها در دهه هفتاد برایتان زنده  شود.

    از مدیران ارشد خوزستان در این رابطه که سؤال پرسیده می شود یا سکوت می‌کنند یا لبخند می‌زنند و معمولا بی‌تفاوت از کنار خبرنگاران متعهد عبور می‌کنند حتماً سرشان خیلی شلوغ است باید به آنها حق داد بالاخره برای اینکه خوزستان را با این‌همه ثروت به رتبه دومی بیکاری در کشور برسانند خیلی زحمت کشیده اند!

    از مدیرکل‌ها و معاونین هم وقتی از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پرسیده می شود علاوه بر پاسخگو نبودن، برخی تهدید به شکایت هم می‌کنند کما اینکه در همین حوالی به دلیل انتشار اسامی مدیران بازنشسته برخی سازمان‌ها و ادارات خوزستان شکایت کرده‌اند اما ما را از سبیل هیتلری برخی مدیران باکی نیست.

    شما بگویید به‌راستی جز منفعت ‌طلبی مدیران بازنشسته چه توجیهی می‌توان برای عدم تمکین به قانون پیدا کرد  پنج روز دیگر مهلت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به پایان می‌رسد و هر چند تا امروز کسی حاضر به پاسخگویی در این خصوص نشده است اما برای هزارمین بار می پرسیم آیا مدیران بازنشسته در خوزستان حاضر می‌شوند میدان را به جوانان بدهند؟ آیا به قانون تمکین می کنند؟ آیا زور قانون به آنها خواهد رسید؟

    انتهای پیام/*