• نویسنده : سمیرا نعیمی
  • رهرو نیوز- اجتماع عظیم عاشقان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای حضور در اربعین حسینی و پیاده روی میلیونی زائران از شرق و غرب و دور و نزدیک به سوی کربلای مقدس، برای حضور در این اجتماع عظیم جهان را مبهوت کرده است.

    شیعیان با حضور سراسری در این اجتماع عظیم آمده‌اند تا به دنیا بگویند راه حسین و اهداف جاودانه او فراموش ناشدنی است و با حضور خود عزت و عظمت شیعه را به رخ جهانیان می‌کشند.

    اربعین در تداوم واقعه کربلا و قیام عاشوراست و در واقع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از جمله مهم‌ترین پیامدهای مثبت برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری ویژه تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی است.

    راستی این چه شوری است چه جاذبه و چه ندایی است که اینگونه شیعیان را از خانه و کاشانه و دیار و از سراسر جهان  به کربلا فرا می‌خواند انگار صدای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» در تمام عالم تنین انداز شده است.

    فقط به لحظه وصالش فکر می‌کنم

    ابومحمد پیرمردی ۵۲ ساله است از اهالی روستای اروندکنار که با یک پا و در حالی ایستاده که با دو عصا در زیر بغل  تعادلش را حفظ کرده گام هایش را به سختی ولی با ارداه آهنی بر می‌دارد.

    از او می‌پرسم پدر جان با این حال چرا پیاده در پاسخ با صدای بغض آلود و اشک‌های که در دیده جمع شده لبخند میزند و می‌گوید «مجنون بحب الحسین» مگر برای عاشق دیوانه فرقی دارد فقط به لحظه وصالش فکر می‌کنم

    تمام سختی با حب حضرت زهرا(س) و حسین(ع) آسان می‌شود

     ام عباس بانویی با عبای عربی و لباس‌های مشکی از  روستای خرمشهر است. او مادر چهار طفل یتیم است که هر روز نان تنوری می‌پزد و بعد از ظهر در سبد حصیری بروی سر می‌گذارد و با یتیمانش برای پذیرای و زوار امام حسین به مرز شلمچه می‌آید.

    او می‌گوید شوهر مرحومش از خادمان امام حسین(ع) در روز عاشورا و اربعین بوده و حالا او فرزندان یتیمش همه خدمتکار ابا عبدالله الحسین هستند.

    از او می‌پرسم با این گرانی و با وجود چهار یتیم برایت  تهیه آرد وپخت نان سخت نیست در پاسخ می‌گوید: وقتی به اشک‌های ام الحسن (ع ) فکر می‌کنم و به لحظه بریده شدن سر حسینش تمام قلبم آتش می‌گیرد از حضرت زهرا سلامتی ۴ فرزند یتیمم و شفاعت در روز محشر را می‌طلبم تمام سختی به حب زهرا و حسینش آسان می‌شود.

    پیام اربعین در راستای دفاع از حق و حقیقت است

    عباس علوی جوان ۱۸ ساله که از مشهد مقدس برای شرکت در زیارت اربعین به مرز بین المللی شلمچه آمده است  عنوان کرد:  پیام عزاداری امام حسین در روز عاشورا پیام مسئله شهادت طلبی در اوج عزت و شجاعت است، پیام رویداد جهانی و بی نظیر اربعین در راستای دفاع از حق و حقیقت است.

    شهدا همانند ابا عبدالله الحسین جان و تن هایشان را به اسلام هدیه کرده اند

    مریم محمدی زائر تبریزی گفت: سال‌ها پیش صدام جنگ علیه ایران را آغاز کرد تا میان شیعه و سنی و کرد عراق و ایران تفرقه ایجاد کند اما نتوانست و پس از سال‌ها دیدیم ائتلاف و همبستگی ملت ایران و عراق بیشتر شد.

    وی گفت: تصمیم داشتم از مرز شلمچه و پس از بازدید از آبادان وخرمشهر و برای درک و حس و حال  شهدا که برای دین و دفاع از شعار دینی و انقلاب در این خاک غرق در خون شدند به زیارت اربعین بروم زیرا اینجا یادآوری رشادت ها جان فشانی‌ها شهدا حس عجیبی به انسان می دهد.که قابل وصف نیست.

    محمدی بیان کرد: شهدای ما درهشت سال دفاع مقدس با الگو پذیری ازابا عبدالله الحسین و برای حفظ شرف، عزت این خاک پاک و حفظ  شعاعر دین وآرمان های انقلاب پرعظمت  جان و تن هایشان را به اسلام هدیه کرده اند همان طور که ابا عبدالله الحسین برای حفظ اسلام واحیاء شعار دین و در دفاع ار حق و حقیقت حاضر شد، تن شریفش از سر جدا شود.

    اشتیاق حسین است که مرا به کربلا فرا می خواند

    علی محمد زائر آذربایجانی گریه کنان در حال راه رفتن بود میگوید بیش از ۴ هزار کیلومتر را طی کرده ام تا به شلمچه برسم و از آنجا عازم کربلا هستم میگویم برای چه اشک میریزی پاسخ میدهد آرزویش  زیارت ابا عبدالله الحسین است .

    او می‌گوید تا سال گذشته بیمار بوده است ولی در روزعاشورای سال گذشته مرادش را از امام حسین گرفته است واز بیماری سرطان نجات یافته است و حالا اشتیاق حسین است که مرا به کربلا فرا می خواند

    این زائر آذربایجانی عنوان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین یک فرصت طلایی برای معرفی پیام صلح و دوستی و برادری به گوش جهانیان است.

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : خبرگزاری فارس