• نویسنده : زهره کریمی
  • رضا کیانی در گفت و گو با خبرنگار رهرو نیوز افزود: بخش خصوصی کتابخانه‌ها در سطح شهر به طور مستقل اقدامات ارزشمندی را نظیر رونمایی از کتاب و جشن امضا با حضور نویسندگان در جاده‌های استان برگزار کرده اند که بسیار کار ارزشمندی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی می باشد.
    وی ادامه داد: این اقدامات را می بایست حمایت کرد واز توان سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه استفاده کرد وی همچنین از برخی سازمان های مردم نهاد که به امر مطالعه و کتابخوانی و پژوهش در حیطه کتاب توجه جدی دارند تشکر کرد .
    کیانی گفت : صیانت از حقوق نویسندگان می بایستی مورد توجه جدی قرار بگیرد و تشکیل انجمن های صنفی توسط نویسندگان ، مولفین و کتابداران جهت پیگیری مطالبات هر صنف را در مجرای قانون حایز اهمیت می دانم
    مشاور فرهنگی هنری استاندارخوزستان گفت: برای تشویق و ترغیب مردم به امر مطالعه لازم است که مسئولین مربوطه راهکارهای نوین و کارآمدی را اتخاذ کنند و از راه های رفته و بی نتیجه که چیزی جز اتلاف وقت و هزینه ندارند پرهیز کرد.
    رضا کیانی در پایان بیان کرد: باید ازتوان فکری روانشناسان و جامعه‌شناسان و اساتید علوم مختلف در این مهم بهره برد چرا که در جامعه ای که مطالعه و پژوهش اشاعه پیدا کند معضلات اجتماعی نیز کاهش خواهند یافت یا به بیانی دیگر فراگیری امر مطالعه و نقد و تحلیل کتاب نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت .
    گفتنی است: بیست وششمین دوره کتاب ،کتابخوانی و کتابداری از۱۹آبان ماه با برگزاری بیش از ۸۰۰برنامه در استان خوزستان آغازو یکم آذرماه به پایان خواهد رسید .