• رهرو نیوز: محمدرضا شکاری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه اهواز بیان کرد: نشست های معرفی و جمع خوانی کتاب های علمی و فرهنگی در مدارس این شهرستان و متناسب با موضوعات مطرح شده در کتاب های درسی دانش آموزان برگزار گردید.

     

    وی اظهار کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، همه روزه این جلسات با مراجعه کتابداران به مدارس برگزار می شود و ضمن معرفی و جمع خوانی کتاب های مختلف، اقدام به معرفی کتابخانه ها و انواع خدمات آن ها به دانش آموزان و دبیران و نیز توزیع فرم های عضویت در بین آنان انجام می شود.

     

    شکاری اذعان داشت: تعداد زیادی از این کتاب ها در کتابنامه رشد آموزش و پرورش معرفی شده و ممکن است که دانش آموزان یا به این کتاب ها دسترسی نداشته و یا از محتوای آن ها نیز بی خبر باشند.

    رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه افزود: از جمله مهم ترین کتاب های مورد نظر جهت جمع خوانی در دهه کتاب و کتابخوانی میتوان به سیاره ها و سفرهای فضایی، میراث فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، صد و چند نکته فرهنگ شهروندی، زلزله های لرزناک، علم به زبان کودکانه، قصه های تصویری از گلستان، کودک و تصویر و آشنایی با ابوریحان بیرونی اشاره کرد.

     

    وی تصریح کرد: امروزه ممکن است که متقاضیان مراجعه به کتابخانه های عمومی بنا دلایل مختلفی با مشکل مواجه شوند، ولی رسالت و وظیفه کتابداران که همان در دسترس قرار دادن بهترین منابع، در کم ترین زمان و به مناسب ترین افراد است پا بر جا مانده و در این راستا لازم است تا خود کتابداران به مدارس و مکان های عمومی مراجعه کرده و منابع مورد نیاز را به آن ها معرفی نموده و در اختیار آن ها قرار دهند.

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان