• نویسنده : علی لاری زاده
  • یکی از علل عقب‌افتادگی خوزستان نسبت به سایر استان‌ها را می‌توان به عملکرد رسانه‌ها نسبت داد مستند این ادعا را می‌توان در پاسخ به این سؤال یافت که رسالت یک رسانه چیست؟

     

    بهترین پاسخ را می‌توان در کلام حضرت روح‌الله پیدا کرد ایشان “رسانه را مربی ملت” معرفی می‌کنند و تربیت افراد کشور را از وظایف یک رسانه انقلابی عنوان می‌کنند.

     

    همین پاسخ کافی است تا رسانه‌های خوزستان خود را با این معیار محک بزنند و کلاهشان را قاضی کنند که در حوزه تربیت و فرهنگ‌سازی آحاد مردم چه گام‌های سازنده‌ای برداشته‌اند.

     

    حضرت امام همچنین وظیفه رسانه را “خدمت به ملت” معرفی می‌کند و اعتقاد دارد رسانه باید برای ملت و مردم بنویسد و انعکاس‌دهنده مطالبات و خواسته‌های مردم باشد.

     

    اما متأسفانه امروز شاهدیم برخی رسانه‌ها در استان خوزستان به‌جای اینکه خادم مردم و ملت باشند نوکر بی‌چون‌وچرای مدیران و دولت شده‌اند و کارشان ثناخوانی و ثناگویی از مدیران شده است.

     

    این‌ در حالی است که در گفتمان امام خمینی رسانه باید خود را خدمتگزار مردم بداند و در مسیر رشد و پیشرفت مردم قلم بزند. راوی نیازها و خواسته‌های ملت و در یک جمله، صدای رسای مردم باشد و اگر جز این باشد برخلاف رسالت خود عمل کرده و سزاوار هیچ احترامی نیست.

     

     

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : خبرگزاری فارس