• به گزارش رهرو نیوزو به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان : دکتر نظری رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت خوزستان گفت: به همین منظور با وزیر صنعت، معدن و تجارت مکاتبه و پیگیری متعددی شد که سهم بیشتری از محصولات این شرکت در خارج از بورس بفروش برسد که در نهایت مقرر گردید محصولات فولاد ایران خارج از بورس و به صورت آزاد بفروش برسد

     

    وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر تولید این شرکت پایین است با این مجوز می تواند در زمان کمتری درآمد بیشتری را وارد شرکت و بخشی از مشکلات مالی خود را حل کند.

     

    دکتر نظری ادامه داد: این مجوز روز گذشته از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شده و قابل عملیاتی شدن است.

    وی خاطر نشان کرد : اکنون گروه ملی صنعتی فولاد ایران می تواند محصولات خود را به صورت آزاد به فروش برساند و به سود دهی برسد تا دوباره شاهد این باشیم که چرخ این کارخانه به حرکت درآید.

     

    این مقام مسئول افزود :گروه ملی صنعتی فولاد ایران حدود سه هزار نفر کارگر و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن فرآورده های فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولادی را دارد.

     

    رییس سازمان صمت استان خوزستان عنوان کرد : این واحد صنعتی در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

     

     

    دکتر نظری افزود : گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سال ۱۳۴۲ به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور در اهواز تاسیس شد و در سال ۱۳۸۸ با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه امیر منصور آریا واگذار شد که باتوجه به مشکلات بوجود امده در نهایت در اسفند ۱۳۹۵ به بانک ملی واگذار شد.

     

    وی ادامه داد:مشخص نبودن وضعیت این شرکت سبب به بار آمدن زیان انباشته در این مجتمع فولادی شد و این شرکت که زمانی در‌ صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با بخشی از ظرفیت خود کار می کند.

     

    انتهای پیام /*