• نویسنده : زهره کریمی
  • رهرو نیوز : معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: سه صیاد خوزستانی به وسیله یک فروند قایق پس از عزیمت به دریا از مبدأ بندرماهشهر بامداد مورخ پنجم آبان ماه سال جاری، گرفتار طوفان دریایی و وزش باد شدید با شدت ۳۵ گره دریایی می شوند.

    امین موسی پور در ادامه افزود: این شناور که فاقد تجهیزات مخابراتی دریایی بود و امکان مخابره و ارسال پیام درخواست کمک نداشت بر اثر واژگونی قایق سرنشینان آن در آب افتاده و براثر کشش آب جزر به سمت بندر امام خمینی(ره) حرکت نموده و پس مشاهده آنان توسط خدمه لایروب هویزه موضوع به مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) مخابره می شود.

    معاون امور دریایی تصریح کرد: پس از دریافت پیام کمک، نسبت به گسیل شناورهای جستجو و نجات و تقسیم منطقه برای بررسی و جستجوی دقیق تر اقدام گردید و سرانجام با همکاری دیگر شناورهای خدماتی، سه نفر صیاد مضطر توسط شناورهای ناجی ۷ و هادی ۷ پیدا و به خشکی منتقل می شوند.

    وی خاطرنشان ساخت: باتوجه به آغاز فصل پاییز و شروع توفان های لحظه ای، این دومین اقدام به هنگام و موفقیت آمیز مرکز جستجو نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) برای نجات دریانوردان از خطر غرق شدگی طی دو هفته ی اخیر به شمار می آید.

    وی در پایان خاطر نشان ساخت: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته مخابراتی و شناورهای آماده به کار در طول شبانه روز به پایش حوزه استحفاظی دریایی خود از سواحل بحرکان تا اروند رود پرداخته و آماده اماد و نجات دریانوردان مضطر در دریا می باشد.

     

    انتهای پیام/*