• نویسنده : زهره کریمی
  • رضا کیانی با اشاره به مصادف شدن روز جهانی هنرمند با ایام اربعین حسینی بیان کرد: راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی خود نشان ازتجلی عشق به آزادگی ، امامت ، انسانیت و به گونه ای وحدت جهان تشیع است. و شایسته می دانم که از همراهی هنرمندان ، مدیران فرهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی هنری در این اجتماع ارزشمند معنوی تقدیر و تشکر کنم.

     

    مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی هنرمند ، ضمن تمجید از تلاش هنرمندان خوزستانی گفت : به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری معتقدم که هنرمندان با در نظر داشتن اخلاق محوری و توجه به کرامت انسانی و معنوی ، می توانند به اهداف و آرمانهایی بلند توجه کنند و در مسیر توسعه و ارتقای سطح فکری جامعه گام های اساسی و خلاقانه بردارند

     

    رضا کیانی ضمن اشاره به اهمیت موضوع مطالعه و ارج نهادن به پژوهش در جامعه هنرمندان گفت : بٌعد مطالعه مبحث مهمی است و افزایش دامنه استفاده از فضای مجازی نباید باعث شود که اقشار مختلف جامعه و بخصوص هنرمندان از پژوهش و مطالعه غافل باشند چرا که هر اثری که خلق می شود و هر حرکتی که انجام می گردد از جمله جشنواره ها و همایش ها می بایستی پشتوانه غنی و بنیه علمی داشته باشند و به موازات کار تولیدی هنر به کار پژوهشی ، نقد و تحلیل آثار هنری نیز توجه شود .

    وی ادامه داد: افزایش دامنه ارتباطات هنرمندان با جامعه  بایستی بیش از پیش شود وی تصریح کرد : هنرمندان با اقشار و لایه‌های مختلف جامعه در ارتباط باشند و در عین حال ارتباط بین مسئولین و هنرمندان به گونه ای باشد تا درک متقابل و اعتماد بین هنرمندان و مسئولین صورت بگیرد.

    کیانی افزود شایسته است که همه ما به قوانین، شرایط کشور و مقتضیات و الویتهای جامعه اشراف کامل و نگاهی ظریف و حساس داشته باشیم و همچنین مسئولین و مدیران اجرایی هم بیش از پیش شرایط هنرمندان را درک کنند و تلاش کنیم منزلت هنر و هنرمندان حفظ شود چرا که هنرمندان در خط مقدم توسعه جامعه قرار دارند .

    واگر در اندیشه پیشرفت هستیم می بایستی هنرمندان و مسئولین در کنار هم در راستای توسعه فراگیر گام بردارند .

    رضا کیانی گفت :   مشکلات سخت افزاری و پشتیبانی نباید کوچکترین خللی در اراده هنرمندان ایجاد کند کیانی تصریح کرد : از هنرمندان و مسولین انتظار می رود تا ازنگاه‌های سیاه یا سفید پرهیز کنند ومسائل و مشکلات را آن گونه که هستند ببینند و گام به گام در راستای رفع آنها تلاش کنند. و البته همراهی سازمانهای مردم نهاد ، انجمن های صنفی هنرمندان ، رسانه ها را در این مهم نیاز داریم .

     

    مشاور فرهنگی هنری استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد : کشور ما دارای هویت غنی اسلامی و ایرانی است و بزرگان، هنرمندان ،شعرا ،ادبا و حکمای بسیاری در تاریخ کشورما بوده و هستند که مایه فخر ایران درجهان هم شدند و آثارشان توانست در جای جای جهان تاثیرگذار باشد.

    انتهای پیام/*