• نویسنده : زهره کریمی
  • رهرو نیوز- در این شماره که همچون شماره پیش با جلدی به رنگ مشکی منتشر گردیده است بخش های زیر به چشم می خورد:

    در بخش ادبیات ایران، داستان هایی از دکتر اردشیر صالح پور، کامران سلیمانیان مقدم، پریساجلیلیان،زهره حاتمی،بیتا بهروزیان، شیرین ورچه و فاطمه زاهدی تجریشی و همچنین اشعاری از مسعود احمدی، منصور خورشیدی،فرزین هومان فر،کوروش جوانروح،نگین فرهود، رضا روزبهانی، علی یاری، نسترن خزایی، سیدحسن موسوی،فرناز جعفرزادگان، و سپیده شهبازی را می خوانیم.

    بخش ادبیات جهان را ترجمه داستانهایی از حسام جنانی( مهمان دراکولا) و منیژه مهرایی(پرنده را دعا کن )،احمد رضا تقوی فر (موهبت)  و اشعاری از هارولد پیتر(ترجمه بهار قهرمانی)،ازرا پاوند و یانیس ریستوس(ترجمه زلما بهادر) تشکیل می دهد.

    “عاشقانه هایی بر پرده استاف سینما” عنوان پرونده این شماره است که به بررسی زندگی و آثار سینمایی دکتر حسین گیتی می پردازد و در پایان آن گفتگوی مفصلی با وی آمده است.

    در بخش گفتگو، سروش انشان،گپ و گفتی خواندنی با فیض شریفی نویسنده،شاعر و منتقد جنوبی،پیرامون شعر امروز ایران بخصوص شعر نو انجام داده است.

    مطالعه الگوهای روایت در متون نمایشی مستند دهه اخیر ایران (حامد هوشیاری) و خوانشی از خون یا نفت در گذر دو رمان(مهناز طباطبایی) در بخش مقالات  و ئوکجاست؟(لاله فقیهی)،در جستجوی هویتی تازه (رضا فکری)، اسباب روایت (مهدی معرف) و فرار از محاق(محمد مفتاحی) مجموعه یادداشت هایی هستند که در بخش نقد آمده است.

    گردشگری در شهر شاپور یکم ساسانی ( محمود دهقانی) و طلای سیاهی که سفید شد(مجتبا گهستونی) بخش میراث این شماره را شامل می شوند.

    برداشت آزاد این شماره را یادداشت هایی از صمد طاهری،هرمز علیپور و سروش انشان رنگ و بوی دیگری داده است که خواندنی است.

    گفتنی است: شماره چهاردهم ماهنامه ی سیاه مشق به سردبیری سیروس ممبینی و به همت جمعی از شاعران و نویسندگان جنوبی در ۱۶۶ صفحه و به قیمت  ده هزار تومان روانه ی بازار نشر شده است.

    انتهای پیام/*