• نویسنده : کیماس نوروزی پور
  • رهرونیوز: چند ماهی بود که شهر اهواز در بلاتکلیفی به سر می برد آنهم در شرایطی که شهردار، تمام و کمال بر سر کار بود. ماجراهای شهردار و شورای شهر اهواز از مدت ها پیش کلید خورد و درست از آن زمان به بعد هر روز یک خبر از آنها به گوش می رسید. در این بازه زمانی چند بار خبر استعفا و عدم رغبت منصور کتانباف شهردار اهواز منتشر شد و همه عنقریب منتظر خداحافظی وی بودند اما در کمال تعجب شاهد بودیم که استعفایی در کار نبوده و خبر استعفا اصطلاحاً “مشقی” از آب در می آمد و در این میان (کلانشهر) اهواز به نوعی در بلاتکلیفی به سر می برد.

    این کش و قوس ها ادامه داشت تا اینکه طرح عدم به کارگیری نیروهای بازنشسته بار دیگر کوره رفتن کتانباف را داغ کند و البته باز هم شهرداری اهواز را در برزخ قرار گرفت. با این طرح، ماجرای بازنشستگی و رفتن شهردار اهواز شدت بیشتری گرفت و تقریباً کسی امیدی به ماندن وی نداشت اما در نهایت خبرها حکایت از ابقای شهردار اهواز داشت تا بالاخره پس از مدت ها رفتن و نرفتن، شورا و شهردار اهواز به نقطه صفر و به روزهای آغازین فعالیت خود برگشتند!

    در واقع می توان گفت حاصل یک سال فعالیت شهردار و شورای شهر اهواز چیزی جز حاشیه و اصطکاک نبود چرا که در این مدت نه بر کیفیت فضای سبز شهر افزوده شد، نه طرح عمرانی شاخصی کلید خورد، نه اتفاقی در حمل و نقل عمومی افتاد و نه حرکتی صورت گرفت که قابل دفاع یا تقدیر باشد.

    این دوران یک ساله را می توان دوران بلاتکلیفی اهواز به حساب آورد چرا که شورا و شهردار اهواز نتواستند به ثبات لازم برای اداره شهر برسند و آنچنان درگیر حاشیه بودند که ندیدند شهری که مسئولیت آن را بر عهده گرفتند با اندکی باران غرق در آب شده و گاومیش و بز و اسب در پارک هایش می چرند و چاله و گودال های کوچه و خیابان هایش هر روز بیشتر از گذشته سر بر می آورند.

    بد نیست اگر تک تک اعضای شورای شهر بازگشتی به روزهای قبل از انتخابات داشته باشند و از آرشیوهای شخصی شان پوسترهای انتخاباتی ای که در و دیوار شهر را با آن پوشانده بودند  نگاه کنند و با عملکرد یک ساله خود را با آن شعارها بسنجند.

    به تعبیر دیگر می توان گفت این شورا و شهردار نتوانسته اند کاری از پیش ببرد و باری را از مشکلات اهواز بردارد و با این وضعیت و عملکردی که از خود نشان داده اند، خوش بینانه است اگر انتظار داشته باشیم کار خاصی در اهواز انجام شود و طرحی نو در افتد!

    حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده شورا و شهردار به چه سرانجامی می رسد و آیا بالاخره موفق می شوند به نقطه ی مشترکی دست پیدا کنند یا باز هم ویروس حاشیه به جان اهواز خواهد افتاد…

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : پایگاه خبری هور نیوز