• به گزارش رهرو نیوزداود ضامنی در اولین نشست هم اندیشی استان های مرزی درگیر جنگ که به میزبانی حوزه هنری خوزستان برگزار شد، گفت: استان های مرزی در طول دفاع مقدس بیشترین مواجهه را با موضوع جنگ داشتند و بیشترین آسیب ها را دیدند.

    معاون فرهنگی و هنری اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری افزود: تقریبا تمام عملیات های ما در جغرافیای این استان ها طرح ریزی شده ولی پس از جنگ، جریان ادبیات پایداری در این استان ها به شناسایی و شکار همه سوژه ها و موضوعاتی که وجود دارند نپرداختند.

    وی اضافه کرد: ما در حوزه هنری احساس کردیم که برای رونق ادبیات پایداری لازم است نگاه متفاوتی را در استان های درگیر جنگ نسبت به سایر استان ها داشته باشیم و علاوه بر فعالیت های جاری، ماموریت های ویژه ای برای این استان ها تعریف شود.

    ضامنی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مردم درگیر جنگ بودند، ذهن و زندگی آنها مجلای هزاران حرف ناگفته و روایت های شنیده نشده ای است که در کنار روایت فرماندهان، رزمندگان و آزادگان می تواند به غنای ادبیات پایداری کمک کند.

    وی عنوان کرد: به همین خاطر در خوزستان که مهمترین استان درگیر جنگ بوده و به نوعی جنگ در این استان آغاز شده، نشستی را با هدف چگونگی معرفی، شناسایی و استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه ادبیات پایداری و جنگ، با حضور چند استان دیگر برگزار کردیم تا خط مشی هایی که در حوزه هنری شکل گرفته را به بحث بگذاریم.

    وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است، می توانیم بخشی از تولیدات حوزه ادبیات پایداری را به این موضوع اختصاص دهیم و برنامه هایی را در این خصوص تعریف کنیم.

    معاون فرهنگی و هنری اداره کل امور استان ها و مجلس حوزه هنری یاد آور شد: این نشست ها ادامه خواهد داشت و انشاالله در اداره کل امور استانها و مجلس حوزه هنری برای هر کدام از این استان ها یک میز تخصصی با موضوع ادبیات پایداری را به بحث بگذاریم.

    گفتنی است :اولین نشست هم اندیشی استان های مرزی درگیر جنگ، با حضور استان های آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و بوشهر در اهواز برگزار شد.

     

    انتهای پیام/*