• به گزارش رهرو نیوز ، حجت الاسلام مجتبی خمیدی ظهر امروز در آئین تجلیل از خدمتگزاران و خادمان حرم مطهر حضرت سبزقبا (ع) که در محل این حرم برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به جایگاه بالای فرهنگی و مذهبی آستان سبزقبا(ع)، اداره اوقاف دزفول همواره نگاه ویژه ای نسبت به امورات این حرم مطهر به ویژه در زمینه توسعه عمرانی و افزایش برنامه های فرهنگی آن دارد.

    وی با اشاره به توسعه عمرانی و فرهنگی حرم سبزقبا (ع) در سال جاری افزود: خوشبختانه مدیریت حرم بسیار فعال است و توانسته به خوبی برنامه ها و انتظارات مدنظر اداره اوقاف را در این حرم پیاده و اجرا کند.

    حجت الاسلام خمیدی در ادامه زحمات و تلاش های خادمان حرم سبزقبا (ع) را بسیار شایسته و قابل تقدیر برشمرد و گفت: جایگاه خادمان حرم سبزقبا(ع) بسیار والا و با کرامت است به همین دلیل انتظار مردم و زائرانی که وارد آستان سبزقبا می شوند از خادمان آن بسیار بالاتر از انتظار معمول است که این امر نشان دهنده جایگاه ویژه حضرت سبزقبا در زندگی ارادتمندان ایشان است؛ بنابراین از خادمان انتظار می رود آنگونه که شایسته است در خدمت مردم و زائران حرم باشند که البته درحال حاضر نیز خادمان حرم همواره این مهم را به خوبی به منصه ظهور گذاشته اند.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول، اخلاص، خوشرویی و سعه‌ صدر را سه ویژگی مهم خادمان قلمداد کرد و از آنها خواست ضمن رعایت این سه مهم، با رازداری و امانت داری، میزبان خوبی برای زائران حرم مطهر باشند.

    حجت الاسلام خمیدی گفت: مطابق با برنامه سازمان اوقاف بقعه های متبرک باید به صورت هیئت امنایی اداره شوند و با توجه به این دستور العمل به زودی هیئت امنای حرم مطهر سبزقبا نیز انتخاب خواهند شد تا امورات این حرم در تمام زمینه ها با سرعت و کیفیت بیشتری اجرا شود.

    وی، کاشی کاری گنبد و رواق ها را از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در حرم سبزقبا (ع) طی سال جاری برشمرد و گفت: قرارداد کاشی کاری گلدسته ها و نمای حرم نیز منعقد شده و روند اقدامات اولیه در حال اجرا است.

    رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول، منبع مالی اقدامات توسعه ای حرم سبزقبا را نذورات مردمی در ضریح حرم و موقوفات مخصوص حرم دانست و گفت: با این وجود، درآمدهای حرم کفاف برنامه های متعدد عمرانی و فرهنگی را نمی کند که لازم است خیران شهرستان دزفول در راستای تسریع در روند پیشبرد اهداف و برنامه های حرم مطهر به ویژه در زمینه توسعه عمرانی بیش ازپیش یاریگر ما باشند.

    حجت الاسلام خمیدی با تاکید بر نقش پررنگ خادمان در توسعه و پیشبرد امورات حرم، تاکید کرد: الفاظ خادم افتخاری و موظفی در حرم سبزقبا معنایی ندارد و همه ما در این مکان مذهبی و فرهنگی که نزد مردم از ارزش بالایی برخوردار است وظیفه خدمتگزاری به آقا سبزقبا و زائران این بزرگوار را داریم.

    به گزارش خبرنگار مهر، در پایان از سوی اداره اوقاف و امورخیریه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات خادمان حرم مطهر سبزقبا (ع) قدردانی به عمل آمد.

    انتهای پیام/*

     

      • منبع خبر : خبرگزاری مهر