• به گزارش رهرو نیوز و به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان : دکتر نظری رییس این سازمان در بیست و دومین همایش روز ملی صادرات که در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان برگزار شد  اظهار کرد: استان خوزستان با ۷/۴ میلیارد دلار صادرات از نظر ارزشی و ۵/۱۱ میلیون تن از نظر وزنی جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود و سهم این استان از صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق ۴/۱ میلیارد دلار می باشد که این امر نشان می دهد این استان دارای پتانسیل ها و فرصت های خوبی در بخش صادرات است.

    دکتر نظری افزود: استان خوزستان استانی استراتژیک به جهت دسترسی به آبهای بین المللی و همچنین مرزهای زمینی است و در موقعیت ممتازی در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی قرار دارد.

    وی از کشور عراق به عنوان فرصتی برای توسعه صادرات کشورمان یاد کرد و گفت: امیدواریم سازمان توسعه تجارت و دیگر سازمان های مرتبط بر امر صادرات با سیاستگذاری های درست مشکلات را در استان و به خصوص در مرزهای صادراتی آن از جمله چزابه و شلمچه برطرف کند تا با تقویت این مرزها و تقویت زیرساخت ها دغدغه ی صادرکنندگان برطرف شود. دکتر نظری در ادامه تصریح کرد: انتظار داریم تصمیماتی که سطح ملی گرفته می شود به ایجاد وضعیت مطلوب و ایده آل در استان بینجامد و انتظار داریم به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان استان اعتبارات ملی در نظر گرفته شود تا فرصت های بیشتری برای توسعه صادرات استان فراهم شود. وی ادامه داد : در صورتی که این موانع مشکلات برداشته شود نفع صادرات آن نه تنها به استان بلکه برای کشور مفید خواهد بود.

    دکتر نظری ارزش گذاری کارگاه هایی که از طریق گمرک انجام می گیرد و اتخاذ سیاست های ثابت را از جمله عواملی عنوان کرد که به روند صادرات استان کمک خواهد کرد و وجود بخشنامه های مقطعی را معضلی برای صادرات دانست.                                                                                                                 دکتر شریعتی با اشاره به عمده مشکلات صادرکنندگان استان گفت: یکی از رنجهای صادرکنندگان این است که در زمینه صادرات، محور فعالیتهای کشور اساس و پایه رشد و توسعه کشور در سخن وجود دارد ولی در عمل نیست و این باعث شده که صادرکننده در مرزهای مختلف ، در زمینه های مختلف  و در زمان های مختلف برای صادرات دچار مشکلات جدی شود.

    وی افزود: تصمیماتی که به فوریت گرفته می شود برنامه های یکساله و درازمدت را برای صادرکنندگان بر هم می زند و آسیبهای جدی را به امر صادرات وارد می کند.

    دکتر شریعتی گفت : نگرانی صادرکننده از کشورهای مقصد است ضمن اینکه رفع این دغدغه ها و کمتر کردن ریسک صادرات از وظایف و تضمین های که باید ایجاد گردد.

    وی بر لزوم اتحاد و همفکری دستگاههای اجرایی و سازمانهای مرتبط با امر صادرات تاکید نمود و افزود: رفع مشکل انتقال و توسعه آبادانی کشور درتوسعه صادرات ، احترام به تولیدکننده و تکریم صادرکننده خلاصه می شود نه اینکه به جای رفع مشکلات آنها را مورد تفقد و دلجویی قرار داد.

     

    انتهای پیام/*