• نویسنده : مهرداد پرویزی
  • رهرو نیوز: هرچند بارها  بارها برای نجات این بخش صنعتی  تلاش شد اما باز هیچ‌گاه اقدامات منجر به احیای این صنعت مهم نشد و حتی مسکن‌هایی با اثری کوتاه مدت هم نتوانست به حیات آن کمک کند .

     

    متاسفانه به رغم تذکرات مکرر دلسوزان درباره بازنگری در روند فعالیت کارخانه و همچنین روند خصوصی‌سازی آن و دقت بیشتر در انتخاب مالک و واگذاری این صنعت بزرگ بازهم هیچ همتی برای حل مشکل به چشم نمی‌آمد.

     

    این درحالی است که عدم پرداخت حقوق کارگران را با مشکلات عدیده روبرو کرده بود هرچند اعتراض بخش عمده آنها اعتراض به عدم فعالیت شرکت بود که سال‌ها در آن مشغول به فعالیت بودند.

     

    چندین بار کارگران در محل شرکت  دست به اعتصاب و اعتراض زدند و صدایشان به گوش کسی نرسید ، پس از این اعتراضات بود که کارگران این بار به خیابان آمدند و بارها با حضور در میادین اصلی شهر اهواز نسبت به مشکلات صنفی خود اعتراضات داشتند هرچند جریانی مدام به دنبال سواستفاده از این اعتراضات و مصادره به نفع خود بود اما کارگران  ضمن همراهی همیشگی با انقلاب و نظام اسلامی خود را از هرگونه اعتراض سیاسی دور کرده و اعتراضات خود را در راستای مشکلات صنفی برشمردند و خط خود را از جریان سواستفاده گر جدا کردند.

     

    با این حال، از آنجا که یکی از خواسته‌های اصلی کارگران گروه ملی موضوع تغییر سهام دار و واگذاری شرکت به یک متخصص دارای اهلیت برای کار در این صنعت  بود ولی باهمه تفاسیر و در مذاکره با نمایندگان کارگران پس از اجتماع کارگران، مقرر شده بود که گروهی از مسئولان در اسرع وقت با حضور در گروه ملی به مشکلات رسیدگی کنند ولی گویا عدم تحقق این موضوع بار دیگر سبب اعتراض کارگران شد.

     

    متاسفانه به رغم تمام وعده‌های استاندار محترم و مسئولین و نماینده های مجلس هیچ یک از وعده‌های انها  محقق نشد و باز جریان اعتراض کارگری با مسکنی موقت ناتمام باقی مانده است.

     

    در روزهای گذشته  اعتراضات گسترده این کارگران دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نظامی استان بالاترین سطح همراهی با کارگران را داشت و در زمان اعتراضات با حضور در کنار کارگران ضمن صیانت از انها از عدم تداخل این خواسته صنفی با مسائل حاشیه‌ای به دقت مراقبت کردند  ولی متاسفانه امروز با خبر شدیم که تعدادی از کارگران این صنعت بازداشت شدند که این بازداشتها در شان عوامل نظامی نیست و ای کاش مثل روزهای پیش کمال همکاری با کارگران بی دفاع را در پیش میگرفتند .

     

    امیدواریم مقامات نظامی هر چه زودتر این کارگران بی دفاع را آزاد کرده و با مسببین این مشکلات برخورد کنند.

     

    انتهای پیام/*