• اهواز- رهرو نیوز- رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: از لحاظ کیفی کارآفرینی زنان همواره همراه با نوآفرینی بوده و از لحاظ کمی زنان در نیمی از کارفرآینی‌ها نقش دارند، اما هنوز نسبت به کارآفرینی زنان اعتماد کامل وجود ندارد.به گزارش رهرونیوزو به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی اهواز، شهلا عموری امروز دوشنبه (۵ آذر ۹۷) در نخستین همایش استانی زنان و اشتغال پایدار در حوزه صنعت و تجارت در اتاق اهواز افزود: اقتصاد ما بیمار است و قطعاً زنان مقتدر ما با ایجاد و انتخاب راهکارهای مناسب این بیمار را درمان خواهند کرد.

    وی با اشاره به برگزاری همایش زنان و اشتغال پایدار اضافه کرد: این اولین تجربه ماست و امیدواریم در سال‌های آینده تداوم داشته باشد.

    عموری ادامه داد: رشد اقتصادی نیازمند افکار پویاست و کارآفرینی باعث رشد اقتصادی و رونق کسب و کارهای جوان می‌شود.

    رئیس اتاق بازرگانی اهواز اظهار کرد: زنان چندبعدی فکر می‌کنند و این در ایفای مسئولیت‌ها کمک می‌کند؛ بسیاری از بانوان از صداقت و سلامت کاری برخوردارند.

    وی گفت: در این میان زنان، واحدهای تولیدی با ظرفیت‌های بالا راه اندازی کردند اما آمار تفکیکی و بانک اطلاعاتی درستی در کشور و به تبع آن در استان از آنها وجود ندارد

    او با اشاره به پتانسیل‌های جمعیتی، طبیعی و صنعتی استان خوزستان اظهار کرد: واحدهای تولیدی سرآمد، فرصت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، راه‌های دسترسی، مرزهای بین‌المللی، قشر تحصیلکرده و تنوع قومیتی از ویژگی‌های منحصر به فرد خوزستان هستند.

    عموری با بیان اینکه وجود نفت و گاز در خوزستان معضلی را حل نکرده بلکه معضل ایجاد کرده، خطاب به زنان گفت: از تکرار تجارب ناموفق جلوگیری و برای تبدیل ایده‌های نوین به عمل تلاش کنیم.

    گفتنی است در این همایش سه کیس موفق در حوزه صنعت، تجارت و کارآفرینی به صورت الگو از حیث نحوه پیشرفت مورد تجلیل قرار گرفت.

    همچنین همزمان با برگزاری همایش، نمایشگاه محصولات و تولیدات بانوان استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و خدمات در غرفه‌های مشخص شده در اتاق اهواز ارائه شد.

     

    انتهای پیام/*