• به گزارش رهرو نیوزو به نقل ازروابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، مهندس ناصر محمدی گفت : یکی از چالش های جدی صنعت برق در این استان طی سالهای اخیر ، بروز پدیده گرد و خاک و چالش‌های ناشی از آن برتجهیزات شبکه برق استان است که این موضوع باعث خاموشی های ناخواسته و اختلال در فرآیند تامین برق مورد نیاز مردم شده است . محمدی افزود : نیروگاه رامین بعنوان بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده اصلی برق استان خوزستان ضمن تمرکز بر تولید مستمر این انرژی حیاتی ، از تمام ظرفیت ها و پتانسیل فنی خود بمنظور توسعه تعاملات با سایر شرکتها و سازمانهای ذی ربط بمنظور کاهش اثرات گرد و خاک بر تجهیزات شبکه و رفع این چالش منطقه ای استفاده خواهیم کرد .

    وی با اشاره به نیاز مبرم این نیروگاه به آب مقطر کافی بمنظور تولید انرژی برق ، میزان آب مقطر تولیدی این نیروگاه بمنظور شستشوی تجهیزات شبکه برق استان خوزستان در ۸ ماهه سال جاری را حدود ۳۰۰ هزار لیتر عنوان نمود.

    وی درادامه این خدمت ارزنده اظهار داشت:آب مقطر تولیدی در نیروگاه رامین به لحاظ کیفیت بالا و خاصیت نارسانا بودن آن باعث گردید تا سرویس وشستشوی تجهیزات برقی ومسیرهای انتقال این انرژی در شرایط در مدار بودن انجام گردد که این درمدار بودن تجهیزات باعث حذف خاموشی های گسترده خواهد شد.

     

    شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود ۴۰ درصد برق مورد نیاز استان خوزستان است .

    انتهای پیام/*