• به گزارش رهرو نیوز عبارتی هم که برای روی پوستر معرفی نمایشگاه انتخاب شده، این جمله استاد دولت آبادی از کتاب «روزگار سپری شده مردم سالخورده» وی بود: «من به بهانه رسیدن به زندگی همیشه زندگی را کُشته ام».

    چند روز گذشته نمایشگاهی در کیانپارس اهواز برگزار شد نمایشگاهی که در نوع خود برای نخستین بار برگزار شده است و نیکوست شهروندان به این بهانه  با چنین فعالیت های هنری و با نویسندگان بنام کشورمان آشنا شوند.

    «حدیث پویان مهر» هنرمند خوشنویسی است که این نمایشگاه را با همکاری استاد محمود دولت آبادی برگزار کرد تا برای نخستین بار در کشور قطعات نثر ادبی را که از آثار این نویسنده صاحب نام  است انتخاب و به شکل آثار خوشنویسی عرضه کند.

    محمود دولت آبادی (زاده ۱۰ مرداد ۱۳۱۹ دولت آباد سبزوار) نویسنده، نمایش نامه نویس و فیلم نامه نویس برجسته ایرانی است که رمان بلند ( ۱۰ جلدی) کلیدر از جمله مشهورترین و با ارزش ترین آثار او به شمار می رود.

    نمایشگاه سخن از۱۰تا۱۶ آذر ماه جاری کیانپارس- خیابان ۲ شرقی ساختمان اداری تشریفات- طبقه ۱۱ پلاک ۱۱ برگزار شد و به دلیل استقبال بازدید کنندگان زمان آن از ۱۶ تا ۲۰آذرماه تمدیدشد.

    پیش تردولت آبادی در بازدید از نمایشگاه تهران ، درباره نمایشگاه سخن گفت: کاری که در قالب این نمایشگاه انجام شده بسیار زیبا است که از نثر، به جای شعر چنین نمایشگاه خطی راه اندازی شده و از خانم حدیث پویان مهر تشکر می کنم.

    پویان مهر هنرمند برگزارکننده این نمایشگاه نیز در گفت و گو با خبرنگار رهرو نیوزدر تشریح جزییات این نمایشگاه و اینکه چه عواملی سبب ایده شکل گیری این رویداد بود اظهارداشت: به علت علاقه فراوان به کتاب های استاد دولت آبادی انگیزه دیدار با وی و نیز راه اندازی نمایشگاهی از آثار وی در من شکل گرفت.

    این عضو رسمی انجمن خوشنویسان ایران که مدرس دانشگاه و دارای کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی گردشگری نیز است افزود: انتخاب جمله ای از کتاب «سلوک» استاد و اجرا و ترکیب آن به شکل خط شکسته نستعلیق برای هدیه دادن به وی در زمان دیدار، اولین قدم برای برگزاری این نمایشگاه بود که با استقبال وی نیز همراه شد.

    به گفته وی، پس از پنج ماه مطالعه آثار استاد دولت آبادی زیر نظر وی ابتدا ۱۲۰ جمله از استاد انتخاب و سپس به ۳۰ جمله محدود و پس از هشت ماه فعالیت هنری برای عرضه در نمایشگاه آماده شد.

    این هنرمند خوشنویسی از جمله ملاک های مهم انتخاب مفاهیم و عبارت های دولت آبادی را طرز تفکر و نوع نگاه این نویسنده نامدار کشورمان به انسان و سبک زندگی اجتماعی  انسان ها عنوان و بیان کرد: سعی کردیم جملاتی که با این رویکرد بیشتر تطابق دارد انتخاب کنیم.

    پویان مهر ضمن تشکراز مسئولان فرهنگی و هنری اهوازکه برای برگزاری و عرضه این آثار همکاری داشتند بیان کرد: هدف از برگزاری این  نمایشگاه  ترویج و معرفی آثار خوشنویسی خط شکسته نستعلیق قدماست که برای اولین بار در شهر  اهواز(زادگاهش)برگزار شده است و بخشی از سود حاصل از فروش کارهای هنری خود را به بیماران سرطانی اختصاص داده است.

    این هنرمند که از سال ۹۶ به عضویت رسمی انجمن خوشنویسان ایران درآمده فعالیت حرفه ای خوشنویسی خط شکسته نستعلیق را از سال ۱۳۹۳ نزد استاد مجتبی ملک زاده آغاز کرده است.

    انتهای پیام /*