• رهرو نیوز:‌ اخلاق محمدیان در ارتباط با اینکه آیا شرکتی از خارج استان در این نمایشگاه حضور داشته است عنوان کرد: هیچ شرکتی از خارج خوزستان در این نمایشگاه حضور ندارد؛ اما چند برند برون استانی داریم که کار مونتاژکاری می کنند و در استان تولید می شوند.

     

    این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته رشد مطلوبی در زمینه عقد قرارداد داشته ایم که نسبت به سال ۹۵ بالغ بر ۶۸ درصد رشد واگذاری زمین در ۴۱ شهرک و ناحیه صنعتی بوده خاطرنشان کرد: در هشت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه حدود ۷۵ درصد رشد داشته که از شاخص سالانه هم نسبت به کل سال جاری افزایش داشتیم.

     

    مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان: در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری هنرقلم مبنی براینکه آیا از سوی دستگاه های مربوطه مورد حمایت قرار گرفته اید یاخیر، عنوان کرد: امسال با حمایت رئیس سازمان برنامه ریزی استان ۴۲ میلیارد تومان موافقتنامه برای بهبود زیرساخت ها داشتیم که امیدوارم تخصیص پیدا کند.

     

    اخلاق محمدیان یادآور شد: با توجه به شرایط منطقه ای بودن شهرک های صنعتی معمولا اکثر نیروهای شاغل در واحدهای صنعتی بومی استانی و حتی المقدور بومی آن منطقه و شهرستان هستند.

     

    وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شهرک های صنعتی چیست، افزود: بستر را برای جذب سرمایه گذار با فراهم شدن زیرساخت های مختلف شامل برق، گاز، مخابرات، تصفیه خانه، شبکه آب و فاضلاب، فضای سبز و آتش نشانی آماده می کند.

     

    این مقام مسئول ادامه داد: بعد از آماده شدن بسترهای سرمایه گذاری زمین را به متقاضیان واگذار و در نهایت نقش حمایتی را با انجام کارهایی مثل کارگاه های آموزش، برگزاری نمایشگاه یا تورهای صنعتی برای واحدهای صنعتی داریم.

     

     

    مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با تأکید بر اینکه این شرکت هیچ نقشی در تعطیلی واحدهای صنعتی ندارد، اظهار کرد: اکثر تعطیلی واحدهای صنعتی کوچک به خاطر این است که تنهایی قادر به تأمین نیازهای خود نیستند ولی شرکت شهرک های صنعتی در حد توان امکان کمک و حمایت دارد تا توانایی ادامه حیات داشته باشند.

     

    اخلاق محمدیان با اشاره به اینکه تعطیلی یک واحد را نباید به عنوان تعطیلی کل شهرک صنعتی تعبیر کرد، یادآور شد: طی چند سال اخیر بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی راکد را با جذب مشارکت و واگذاری تسهیلات و یا واگذاری به اهل فن را به چرخ تولید برگرداندیم.

     

     

    وی با بیان اینکه با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خوبی از محل کمک های فنی ـ اعتباری تملک و دارایی حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به صنعت و معدن اختصاص دادند، خاطرنشان کرد: برای واحدهای مختلف ۵۰۰ میلیارد تومان با بانک ملی قراداد پرداخت تسهیلات داشتیم که برای اولین بار در کشور بوده و تاکنون به این میزان نداشتیم.

     

    انتهای پیام/*