• به گزارش رهرو نیوز: غلامعباس بهرامی نیا در نشست خبری که به مناسبت  هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری برگزار شد؛ با بیان اینکه طرح راهداری زمستانه از یکم آبان ماه شروع شده و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد؛ اظهار کرد: این طرح در قالب ۵۲ تیم عملیاتی، ۴۰۰ نیرو در ۳۵ راهدار خانه به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آغاز شده است.

     

    وی افزود : عملیات راهداری زمستانی جهت ارایه خدمات مطلوب به مسافران، رانندگان و در راه ماندگان ناشی از بارش ، برف و ریزش کوه در فصل های سرد سال اجرا می شود.

     

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای خوزستان با اشاره به میزان تردد از پایانه های مرزی در ایام اربعین گفت: یک و نیم میلیون تردد در دو پایانه مرزی استان در این ایام وجود داشت که اوج آن در ماه صفر بود.

     

    تردد از مرزهای استان ۲۰ درصد کاهش یافته است

     

    بهرامی نیا با بیان اینکه نسبت به سال گذشته  تردد از مرزهای استان ۲۰ درصد کاهش یافته است؛ اذعان کرد: از زمانی که برای خروح، ویزا الزام شده سفرها کاهش یافته است.

     

    وی ادامه داد: تعداد دستگاه‌های تردد شمار، ۱۰۴ دستگاه است که در تمام محورهای استان و در جاهایی که منتهی به پلیس راه می شود نصب شده است.

     

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای خوزستان اعلام کرد: تعداد پل های عابر پیاده ۱۱ مورد  بوده که در این نه ماه به ۱۳ عدد رسیده است .

     

    وی به اقدامات این اداره کل اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۲۵ هزار متر طول درزگیری و حدود ۶۰ کیلومتر شانه سازی انجام داده‌ایم و همچنین ۱۲۰ نقطه حادثه خیز را به وسیله علائم و تابلوها آشکارسازی و بیست و سه نقطه در حال رفع اصلاح هندسی است.

     

    بهرامی نیا افزود:  ۲۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر علائم افقی نصب شده ، ۷۶ کیلومتر خطوط ایمنی و ۳۵۰ کیلومتر شیب شیروانی را اصلاح کرده ایم همچنین در بحث آموزش رانندگان ۱۱۷ دوره برگزار کرده ایم.

     

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای خوزستان به بحث مطالبات رانندگان اشاره کرد و گفت: مطالبات رانندگان در حوزه های مختلفی بود که برخی از آن ها به سایر وزارتخانه ها ارتباط داشت.

     

    بیمه تکمیلی  بدون دریافت هر  گونه وجهی اجرایی شد

     

    بهرامی نیا با اشاره به اینکه رانندگی جزو مشاغل سخت و زیان آور است عنوان کرد: پیگیری هایی در خصوص مشکلات بخش حمل و نقل انجام شده و در چند ماهه اخیر رانندگان مطالبات به حقی داشتند که با تلاش همه ی عوامل و دیگر دستگاه ها توانستیم ضرایب بیمه تامین اجتماعی را اصلاح و بیمه تکمیلی آن ها را بدون دریافت هر گونه وجهی از ایشان اجرایی کنیم.

     

    وی خبر  داد: جهت خدمت به این عزیزان از محل بارنامه و شرکت‌های حمل و نقل، راننده های فعال که دارای کارت هوشمند هستند به همراه همسر در مرحله اول بیمه تکمیلی شدند.

     

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تن-کیلومتر در خصوص موضوع افزایش کرایه رانندگان که یک امر توافقی بین تشکل های صنفی است گفت: رانندگان درخواست افزایش کرایه را داشتند که  در دو مرحله هر بار ۲۵ درصد افزایش کرایه را انجام دادیم.

     

    تامین زیرساخت اصلی حمل و نقل وظیفه اصلی این اداره کل است

     

    بهرامی نیا با بیان اینکه تامین زیرساخت اصلی حمل و نقل وظیفه اصلی این اداره کل است، عنوان کرد: تلاش ما این است که وضع موجود در جاده ها را حفظ کنیم تا بعد از آن به ارتقا شاخص ها پرداخته شود.

     

    بهرامی نیا با اشاره به اینکه در برخورد با شرکت ها و رسیدگی به تخلفات، استان خوزستان رتبه اول را داشته است؛ اظهار کرد:  ۵۲ شرکت حمل و نقل در طی این ۹ ماه تعطیل  و تعدادی نیز جریمه شدند.

     

    پایانه بندر امام را یکی از سالم‌ترین پایانه های کشور است

     

    وی  پایانه بندر امام را یکی از سالم‌ترین پایانه های کشور خواند و اظهار کرد با حذف دلال ها در پایانه بندر امام ، باعث سالم سازی در این پایانه، که حمل کالاهای اساسی را عهده دار است شده ایم.

     

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به بحث تخصیص لاستیک به راننده ها اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار لاستیک به استان تخصیص یافته است که سهم استان چهار درصد بوده که با تلاش بسیار به ۷ درصد رسیده است.

     

    وی همچنین افزود: با تلاش وزارت راه و شهرسازی و صنعت و معدن و وزرا لاستیک در زمره کالای اساسی قرار گرفت. امید است به زودی مشکلی که در عرضه لاستیک است به طور کامل حل شود.

     

    میزان عوارض آزاد راه ها توسط وزارتخانه تعیین می‌شود

     

    بهرامی نیا به بحث پرداخت عوارض اشاره کرد و گفت: میزان عوارض آزاد راه ها بر اساس میزان سرمایه‌گذاری، دوره برگشت سرمایه، محل جاده و نوع جاده  و توسط وزارتخانه تعیین می‌شود.

     

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : پایگاه خبری تابا نیوز