• نویسنده : زهره کریمی
  • به گزارش پایگاه خبری رهرو نیوز، برای ارتباط آسان تر بازرگانان و همچنین سرعت بخشیدن به صادرات، پیشنهاد راه اندازی خط هوایی اهواز-بندرعباس-قطر یا قطر-عمان-اهواز به استانداری خوزستان داده شده که امیدواریم هرچه سریعتر راه اندازی شود.

    شهلا عموری، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای ارتباط آسان تر بازرگانان و همچنین سرعت بخشیدن به صادرات، پیشنهاد راه اندازی خط هوایی اهواز-بندرعباس-قطر یا قطر-عمان-اهواز به استانداری خوزستان داده شده که امیدواریم هرچه سریعتر راه اندازی شود.

    وی ادامه داد: ترانزیت کالا به عراق موجب رونق اشتغال، کارآفرینی و ارز آوری می شود؛ در حال حاضر کشور عراق مقصد نخست بازرگانان خوزستانی است و درحال انجام کارهای زیرساختی برای فعالیت بازرگانان در کشورهای قطر و عمان هستیم.

    رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: قطر حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و  مانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بیشتر نیازهای اساسی خود را از خارج وارد می کند.

    عموری با اشاره عدم موفقیت خوزستان در بازار صادراتی قطر و از دست دادن این فرصت ، یادآور شد:  استان‌های فارس، بوشهر و بندرعباس در بحث بازرگانی با کشور قطر بسیار از ما جلوتر هستند.

    وی تصریح کرد: خوزستان به دلیل اشتراکات زبانی و فرهنگی با مردم کشورهای قطر و عمان به سرعت می تواند بخش قابل توجهی از بازارهای این دو کشور را بدست آورد.

    رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان این که  ۱۴ سال از عمر مرز چذابه می گذرد، گفت: عدم زیرساخت های مناسب در مرز چذابه مشکلات جدی را برای صادرات و واردات به وجود آورده است.

    عموری ادامه داد: عدم توسعه زیر ساخت ها سبب بروز خسارت به صادر کنندگان شده،  علی رغم تلاش های صورت گرفته به منظور اضافه کردن یک دروازه برای روان شدن تردد کامیون ها در مرز متاسفانه تاکنون این مورد محقق نشده و این مسئله شب خوابی کامیون داران در مرز را بعضا تا ۵ روز افزایش داده است.

    وی بیان کرد: اتاق بازرگانی اهواز با عضویت در کارگروه توسعه صادرات توانست بسیاری از مشکلات صادرکنندگان را در آن مطرح و در صورت نیاز به پیگیری بیشتر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کند.

    رییس اتاق بازرگانی اهواز افزود: اتاق بازرگانی اهواز همواره در بحث مشکلات مالیاتی از فعالان اقتصادی حمایت کرده و تلاش بر این بوده که برای رفع موانع در کنار بخش خصوصی باشد.

    عموری با اشاره به نقش حمایتی اتاق بازرگانی در بخش خصوصی، یادآور شد: اتاق بازرگانی بعنوان مادر تشکلها، انجمن ها و واحد های تولیدی، به مجموعه های تحت عضویت خود  خدمات ارائه می دهد اما اتاق بازرگانی در اهواز علاوه بر این به افرادی که کار تولیدی می کنند و در این اتاق نیز عضویت ندارند خدمات ارائه می کند.

     

    انتهای پیام/*