• رهرو نیوز: استاندار خوزستان در یکی از جدیدترین اظهارات خود گفت بزرگ نمایی مشکلات و تاکید بر محرومیت‌های استان، روح نا امیدی را در جامعه تزریق می‌کند به همین جهت باید از این اقدامات جلوگیری و زمینه برای رفع مشکلات استان با تأکید بر تقویت نشاط اجتماعی فراهم شود.

    این اظهارات استاندار خوزستان در حالی است که مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان در یکی از نشست‎‌های خبری سال گذشته گفته بود با دستور استاندار خوزستان همه دستگاه‌های دولتی مکلف به انتصاب یک مشاور رسانه‌ای برای خود هستند.

    با گذشت ۱۰ ماه از اعلام موضوع انتصاب مشاوران رسانه‌ای برای همه دستگاه‌های دولتی هنوز آمار دقیقی از تعداد مشاوران رسانه‌‌ای دستگاه‌های دولتی خوزستان منتشر نشده اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که حداقل ۵۰ نفر در دستگاه‌های وابسته به دولت به‌عنوان مشاور رسانه‌ای و یا عناوین مشابه به کار گمارده شدند.

    جدیدترین اظهار نظر غلامرضا شریعتی نشان می‌دهد که سیاست جدید او مبنی بر انتخاب مشاوران رسانه‌ای برای دستگاه‌های دولتی شکست خورده است، چرا که اگر این انتصاب‌ها براساس شایستگی و تخصص بود امروز شاهد این اظهارات مأیوسانه استاندار خوزستان نبودیم و او به جای اظهار عجز از شرایط موجود از انعکاس امید از رسانه‌های وابسته خبر می‌داد.

    اما سوال اصلی این است که چرا استاندار خوزستان نتوانسته درک درستی از وضعیت رسانه‌های خوزستان داشته باشد؟ سوالی که شاید بتوان بخشی از آن را در دعوت‌ گزینشی از خبرنگاران رسانه‌ها برای پوشش جلسات استانداری خوزستان دانست.

    در حالی که نظام جمهوری اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی قرار گرفته و انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و رسانه‌های ضد انقلاب پیوسته اخبار مأیوسانه و خلاف واقع منتشر می‌کنند، متأسفانه مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان با گزینش کردن خبرنگاران همسو برای پوشش جلسات استانداری نوعی خلاء در پوشش دستاوردهای دولتی در خوزستان ایجاد کرده است.

    چندی پیش مقام معظم رهبری فرمودند: براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی قارون‌های منطقه اطراف کشور ما، تشکیلاتی را برای این جنگ رسانه‌ای راه اندازی کرده‌اند و به طور جدی در حال برنامه ریزی و تلاش برای آلوده کردن فضای تبلیغاتی و فکری جامعه هستند.

    بنا بر فرمایشات ایشان اهداف این جنگ رسانه‌ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاه‌های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است.

    حال باید دید که چرا روابط عمومی استانداری خوزستان بدون توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت رسانه‌ها، سعی دارد رسانه‌ها را غربال کند. آیا اقدام اخیر وی در دعوت گزینشی از رسانه‌ها در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی مصداقی درباره کم کاری او در جنگ رسانه‌ای با دشمن محسوب نمی‌شود؟

    هرچند مقام معظم رهبری در گذشته دوگانه موجود در کشور را انقلابی و غیرانقلابی معرفی کردند اما باید دید که چرا دستگاه اطلاع رسانی دولت در خوزستان فارغ از این نگاه فقط سعی در تقویت رسانه‌های حزبی و تضعیف سایر رسانه‌ها دارد و به ثمره این نگاه غیر حرفه‌ای نمی‌اندیشد؟

    این اتفاقات در حالی است که شریعتی، استاندار خوزستان به دنبال القای امیدواری در جامعه است اما باید نگاهی به روابط عمومی خود کند که با اتخاذ راه‌های غیرحرفه‌ای به القای یأس در جامعه دامن زده است. ضعف در مدیریت روابط عمومی استانداری خوزستان فقط به گزینش کردن رسانه‌ها باز نمی‌گردد و وی در ماه‌های اخیر، با مصاحبه‌های عجولانه و خارج از عرف درباره تعطیلی مدارس و عیدی کارکنان دولت در عید فطر خبرهای نادرستی را به رسانه‌ها داده بود و همین مسئله حاشیه‌های زیادی برای دولت در استان ایجاد کرد.

    انتهای پیام/

      • منبع خبر : خبرگزاری فارس