• نویسنده : زهره کریمی
  • به گزارش رهرو نیوز- محمد حسین بهنام گفت : در حال حاضر که فاز اول این پروژه افتتاح شده است روزانه ۱۴۰۰ متر مکعب برساعت آب از رودخانه کارون برداشت می‌ شود و بعد از فرآیند تصفیه برای مصارف صنعتی شرکت استفاده می شود.

    وی ادامه داد: فولاد خوزستان به عنوان یکی از شرکت های سرآمد کشوردرمقوله محیط زیست سرمایه گذاری زیادی کرده است و در تمام فعالیت ها و طرح های خود این مهم را جزو اولویت های کاری اش قرار داده است که اجرای ده ها طرح و پروژه ی موید آن است همچنین در پروژه جاری از نقاط قوت آن این است که به بحث زیست محیطی توجه جدی شده است به صورتی که  هم کاهش مصرف آب به حداقل رسید هم پیامد های زیست محیطی این طرح با حداقل ممکن اجرا شد.

    بهنام عنوان کرد: کلیه پسابهای که از این سیستم تولید می شود در خود سیستم بازچرخانی می‌شود ومجدداً به چرخه تولید باز گردد یعنی پس آبی که به رودخانه بر گردانده می شود اگر درشرایطی که رودخانه در شرایط معمولی باشدو از ۲۰۰ متر مکعب بر ساعت آب نوسان بر تولید داشته باشد که در تولید داخل دیده شده مجدداً بازیافت شده و به چرخه تولید باز می‌گردد.

    ۵۵۰ میلیارد ریال برای پروژه تصفیه خانه هزینه شد

    مدیر پروژه های سیالات و کارفرما پروژه در خصوص هزینه های پروژاظهار کرد:‌این پروژه در یکی از شرایط  سخت اقتصادی کشور ناشی از تحریم ها ظالمانه آمریکا در کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران بود اجرا شد و مدت زمان زیادی و مدت زمان زیادی را صرف کردیم تا این پروژه را به نتیجه برسد.

    وی ادامه داد:این پروژه ۵۵۰ میلیارد ریال بخش ریالی طرح و دو و نیم میلیون یورو هزینه های ارزی داشته است این پروژه در واقع در سه فاز طراحی شده است

    بهنام گفت : برای بهره‌ برداری از رودخانه مجوزهای لازم را از آب و برق و محیط زیست و ارگان های مربوطه  گرفته  شده است.

    وی به مجوزی که شرکت فولاد خوزستان درسال ۱۳۴۶ برای احداث تصفیه خانه گرفته اشاره و تصریح کرد : در واقع به استناد همان مجوز قدیمی مجوز اسکله جدید دریافت شده است  که با راه اندازی کامل این اسکله اسکله قدیم برداشته می شود.

     

    گفتنی است :‌پروژه تصفیه خانه فولاد خوزستان واقع در شهرستان کارون ازسال۹۰ آغازودر سال ۹۷ فاز اول آن رابه بهره برداری رسیده است و ۷۰درصد اززیرساختهای فاز دوم آن هم انجام شده است همچنین بخشی از زیرساخت های فاز سوم در همین طرح به انجام رسیده وفقط باخرید تجهیزاتی مورد نیاز فاز دوم تا سال ۹۸ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

     

    انتهای پیام/*