• به گزارش رهرو نیوز: طرح توسعه نیشکر یکی از افتخارات صنعتی پس از انقلاب است / توسعه صنعت نیشکر با نگاه اقتصاد مقاومتی ضروری است/ زنجیره توسعه نیشکر و تولید شکر در خوزستان باید تقویت شود دبیر اتاق بازرگانی ایران مدیریت مصرف، هزینه و‌ تولید را رمز موفقیت در شرایط سخت اقتصادی دانست و گفت: توسعه صنعت نیشکر با نگاه اقتصاد مقاومتی برای خروج از فشار تحریم ها از جمله راهکارهای موجود و از ضرورت ها است.

    علیرضا اشرف روز چهارشنبه در نهمین همایش فناوران نیشکر خوزستان در اهواز به بحث صنعت نیشکر و تولید شکر در ایران اشاره کرد و گفت: شکر یک کالای استراتژیک در جهان است که به‌ واسطه آن در طول تاریخ بسیاری از کشورها تحریم شده اند و همواره قدرت سیاسی بر این صنعت نفوذ داشته است .

    وی اظهار داشت : در این سال ها هر فرصتی برای کشورهای حاکم فراهم شده در خصوص این صنعت به سایر کشورها از جمله ایران ضربه وارد کرده اند.

    دبیر اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز به هر دلیل و منطقی که تحریم هستیم، باید مقاومت کنیم ، اگرچه در کشور شاهد نارسایی هم هستیم اما این از تکلیفی که بر عهده داریم چیزی کم نمی کند.

     

    وی گفت: صنعت نیشکر در خوزستان نیازمند سرمایه گذاری جدید داخلی و خارجی است تا زنجیره توسعه نیشکر و تولید شکر در این استان تقویت شود .

    وی گفت: در سطح کشورهای جهان نیشکر تنها برای محصول شکرعمل آوری نمی شود بلکه صنایع جانبی آن است که سود فراوانی در بازارهای داخلی و خارجی دارد .

     

    اشرف تصریح کرد: احداث کارخانه کاغذسازی و خمیرمایه در خوزستان می تواند مشکل اشتغال بخش عمده ای از این استان را برطرف کند.

     

    وی طرح توسعه نیشکر را یکی از افتخارات صنعتی پس از انقلاب دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی بر مبنای بهره برداری حداکثری از امکانات با هزینه حداقلی میسر می شود بنابراین باید ازهرعاملی برای اجرای هرچه بهتر آن استفاده کنیم .

     

    اشرف تصریح کرد : اولین واحد تولید شکر در ایران در سال ۱۲۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد که تنها بعد از دوسال قدرت های سیاسی آن را تعطیل کردند اما در دوره سال های ۱۳۱۱ تا ۱۳۳۳ هشت کارخانه تولید و شکوفایی این صنعت آغاز شد .

     

    وی تصریح کرد : تحقیقات و فناوری در صنعت شکر می‌تواند بقای تولید شکر را تضمین کند؛ در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ جشن خودکفایی در این صنعت را برگزارکرده و میزان تولید را به ۶۵ تن در هکتار رساندیم که رمز این موفقیت تحقیقات و پژوهش بود.

     

    انتهای پیام/*