• به گزارش رهرو نیوز: شاهد برداشت محصولی با کیفیت بالا هستیم / شروع فعالیت های پایین دستی، جانبی و غیر نیشکری از مهمترین برنامه های توسعه نیشکر است / درایت و توانمندی تلاشگران نیشکر باعث جلوگیری از خسارت شدید به نیشکر شد مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در نهمین همایش فناوران نیشکر خوزستان در اهواز گفت: این شرکت در سال جاری شرایط خاصی را تجربه کرد که شاید در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است . محمود شمیلی افزود: همچنین امسال تابستان سنگینی را سپری کردیم که اگر درایت کارشناسان و نیروهای تلاشگر […]

    مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان در نهمین همایش فناوران نیشکر خوزستان در اهواز گفت: این شرکت در سال جاری شرایط خاصی را تجربه کرد که شاید در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است .

     

    محمود شمیلی افزود: همچنین امسال تابستان سنگینی را سپری کردیم که اگر درایت کارشناسان و نیروهای تلاشگر این شرکت نبود، برداشت نیشکر با مشکل جدی مواجه شده و سطح تولید به حداقل ممکن می رسید اما اکنون به واسطه تجربه نیروهای این شرکت، شاهد برداشت محصولی با کیفیت بالا بودیم .

    وی بیان کرد : امید است در سال های آینده نیز این ایستادگی باعث شکوفایی هرچه بیشتر صنعت نیشکر در استان شود.

     

    شمیلی تصریح کرد : در سال جاری زمستان سختی داشتیم و بارش های پیوسته برداشت نیشکر را با تاخیر مواجه کرد اما با این وجود کیفیت محصول پایین نیامده و محصول در حال برداشت است .

     

    مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: در حال حاضر بازار شکر در ایران متلاطم است و بر اساس برنامه های که در شرکت توسعه نیشکر پیش بینی شده ، فرصت ها و تهدیدها شناسایی و برنامه های استراتژیک کوتاه و بلندمدت تدوین شده است .

     

    وی ادامه داد : از مهمترین برنامه های این شرکت شروع فعالیت های پایین دستی، جانبی و غیر نیشکری است که با برنامه ریزی انجام شده نه تنها از نیشکر سودآوری داشته ایم بلکه در فعالیت های غیرنیشکری نیز شاهد شکوفایی بوده ایم.

     

    شمیلی گفت: یکی از بارزترین این برنامه ها طرح شورورزی و استفاده از زهاب نیشکر برای پرورش ماهی و تولید محصولات کشاورزی و مهار کانون های ریزگرد است که ضمن صرفه جویی در مصرف آب، سبب ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری خواهد شد.

     

    وی افزود: مشارکت دانشگاه چمران و موسسات تحقیقاتی کشور و همچنین تلاش همکاران برجسته این شرکت در موفقیت های به دست آمده نقش مهمی داشته است .

    انتهای پیام/*