• نویسنده : زهره کریمی
  • به گزارش رهرو نیوز- جواد کاظم نسب الباجی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگارما در خصوص بیکاری جوانان خوزستان اظهارکرد: مهمترین خواسته و دغدغه ای که در دیدار با وزرا مطرح شد  موضوع اشتغال نیروهای بومی است و همواره گفته ایم که پذیرفتنی نیست جوانان خوزستانی درعین داشتن تخصص ، تعهد و لیاقت بیکار باشند .

    الباجی ادامه داد : جایز نیست نیروهای غیربومی از فرسنگ ها دورتر بیایند و فرصت های کاری را تصاحب کنند، همچنین دلیل گسیل نیروهای غیربومی در بخش های صنعتی مدیریت های غیر بومی هستند .

    وی افزود : مجمع نمایندگان خوزستان در جلسه های گوناگون با وزیران، مسئولین، دست اندرکاران کشوری و استانی همواره بر اعمال امتیاز بومی گزینی در استخدامی ها تاکید داشته  و به هیچ عنوان از حق جوانان خوزستانی کوتاهی نخواهند کرد.

    کاظم نسب الباجی گفت : مردم خوزستان انتظار دارند با این همه منابع فراوانی که در استان وجود دارد و درواقع خوزستان که نبض اقتصاد کشور است بهتر دیده شود واین حق به شکل ملموس در بخش های مختلف اداء شود و این  خواسته کاملا منطقی و بجا است.

     

    دولت در بحث اشتغالزایی چندان موفق نبوده است

     

    نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون اظهار کرد: دولت و حاکمیت در بحث اشتغالزایی چندان موفق نبوده است چرا که سیستم آموزشی ما با بازار کار همخوانی و تناسب ندارد.

    کاظم نسب الباجی افزود : سالانه هزاران تحصیل کرده به آمار بیکاران استان اضافه می شود که اگر در امر هدایت تحصیلی دقت مناسب صورت گیرد، بازار کار آینده را تضمین خواهند کرد .

    وی افزود : سیستم آموزشی ما نیز باید به مهارت آموزی اهمیت بیشتری بدهد تا تحصیل کرده ها نیز در پایان دوران تحصیل مهارت عملی نیز کسب کرده باشند. اینکه برای استخدام در برخی دستگاه های دولتی و کلاَ بخش دولتی متقاضی زیادی وجود دارد هم به این دلیل است که نیروی انسانی در بخش های تولیدی ، خصوصی و دولتی احساس امنیت شغلی ندارد.

     

     مطالبه گری یکی از اصول رسیدن به اهداف عالیه است

     

    این نماینده مجلس عنوان کرد: مطالبه گری یکی از اصول رسیدن به اهداف عالیه است ، مسئولین باید فاصله خود را با مردم کمتر کنند قدر این مردم را باید دانست ، مردم با وجود همه محدودیت ها و مشکلات همیشه پای کار بودند و ما مسئولین هستیم که باید وظایف خود را به نحو احسنت انجام دهیم .

    وی ادامه داد: مردم وقتی  فاصله مسئولین،  سیستم ضعیف آموزشی ،بهداشتی ، عدم تناسب در تخصیص و تقسیم بودجه و امکانات را می بینند، در حالی که مردم خوزستان بر دریایی از گاز و نفت زندگی می کنند اما همچنان در برخی شهرها و روستاها و حتی در بخشهای مختلفی از کلانشهر اهواز از امکانات اولیه برخوردار نیستند، نگران می شوند.

    الباجی خواسته های مردم خوزستان را  اشتغال ، بومی گزینی ، اتمام پروژه های نیمه تمام و متوقف ، مقابله با هرگونه تلاش برای انتقال آب ، افزایش اعتبارات از طرق مختلف ، نگاه ویژه به مناطق کمتر برخورداربرشمرد .

     

     افزایش حقوق و مزایای مناطق جنگی

     

    نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون عنوان کرد: بعد از تصویب قانون افزایش حقوق و مزایای مناطق جنگی در مجلس دو شهرستان باوی و کارون در بین شهرهای مناطق جنگی قرار نگرفتند که با تلاش بسیارنمایندگان خوزستان درنهایت به در خواست حق و حقوق ومطالبه بحق مردم این دو شهرجامه عمل پوشادند .‌

     

     مخالف خصوصی سازی نبوده و نیستم

     

    کاظم نسب الباجی در رابطه با مخالفتش با خصوی سازی تصریح کرد : هرگز مخالف خصوصی سازی نبوده و نیستم اما اعتقاد راسخ دارم در بحث واگذاری ها حتما اهلیت و تخصص باید مدنظر قرار بگیرد و اگر یک بخشی از بیت المال را به افراد نا اهل واگذار کنند باید در کنار مردم باشم وازآن جلوگیری کنم .

    وی تشریح کرد : وقتی یک بنگاه اقتصادی و تولیدی که هزاران پرسنل متخصص دارد و هزاران خانواده از آن طریق امرار معاش می کنند به افراد غیرمتخصص با شرایط خاص واگذار شود نتیجه اش تعطیلی خط تولید ، حقوقهای عقب افتاده آن هم در این شرایط اقتصادی و اعتراضات گسترده می شود .

     

     مبارزه با ریزگردها وساخت بیمارستان

     

    وی از جمله دستاوردهای سفرهای پیاپی وزیران به خوزستان مبارزه با ریزگردها ، ساخت بیمارستان ها، راه ها و ده ها اتفاق مبارک دیگربرشمرد و گفت : هرگز نمی گویم که با یک یا حتی چند سفر و بازدید تمام مشکلات خوزستان برطرف خواهد شد چرا که مشکلات بسیار است و با برنامه های روزمره نمی توان مشکلات عدیده خوزستان را برطرف کرد .

    الباجی افزود :  امیدوارم مسئولین همانگونه که نفت و گاز و منابع طبیعی خوزستان برایشان اهمیت دارد رسیدن خوزستان به جایگاه واقعی نیز دغدغه اصلی شان باشد .

     

    انتهای پیام/*