• به گزارش رهرو نیوز- غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه ۱۴ فروردین ماه ۹۸ در حاشیه بازدید از سیل بند دریسیه  گفت: این سیل بند در اثر سیلاب های اخیر در مقطعی دچار مشکل شد اما با همت تمامی دستگاه های اجرایی، فرمانداری و شرکت هایی مانند توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کشت و صنعت های وابسته به آن ، همچنین شرکت اروندان و کمک های مردمی که در راس ترمیم این سیل بند قرار داشت، ترمیم و بهسازی شد.

     

    وی با بیان اینکه در روستای دریسیه سه سیل بند وجود دارد، گفت:  اولین سیل بند در اثر سیلاب  از بین رفت ، دومی ترمیم شد و در سیل بند سوم مشکلی وجود ندارد.

     

    شریعتی افزود: در حال حاضر  بیش از ۱۲ دستگاه ماشین آلات از جمله بولدوزر، لودر، کمپرسی و بیل مکانیکی در دارخوین در حال فعالیت هستند و فعالیت همزمان این تعداد دستگاه در این منطقه قابل ملاحظه است.  البته برای سرعت کار به ماشین آلات بیشتری نیاز است که به فرمانداری دستور داده شده است تا ماشین آلات مورد نیاز را به صورت استیجاری تهیه کند.

     

    استاندار خوزستان در عین حال گفت: من از شرکت توسعه نیشکر،  کشت و صنعت سلمان فارسی ، شرکت اروندان ، دهیاران و مردم عزیز این روستا به دلیل فعالیت جهادی برای ترمیم این سیل بند و مهار سیلاب تشکر می کنم.

     

    شریعتی میزان جریان آب در روستای دریسیه را بسیار بالا دانست و گفت: در حال حاضر میزان جریان آب و  دبی رودخانه کارون در این نقطه بالاست و حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب بر ثانیه است که این کار را دشوار کرده است.

     

    استاندار خوزستان با اشاره به کنترل و مهار حجم بالای آب در روستای دریسیه گفت: در گذشته چنین آوردی از رودخانه سبب زیر آب رفتن تمام این روستا می شد اما در حال حاضر کنترل زیادی برای مهار سیلاب در این این منطقه وجود دارد. اما به لطف الهی و همت شرکت ها ، دستگاه های اجرایی، نهادهای امنیتی و نظامی و مردم همیشه در صحنه این سیلاب مدیریت شده است تا میزان خسارات احتمالی به حداقل برسد.

    انتهای پیام/*