• به گزارش رهرو نیوز- محمد آل خمیس روز شنبه (۳۱ فروردین ماه) در این باره گفت: از این تعداد چاه، چهار حلقه توسعه ای و توصیفی و سه حلقه تعمیری تکمیلی بوده است .

     

    وی با بیان اینکه در مدت پیش گفته  ۱۴ هزار و ۴۶۶ متر حفاری چاه ها توسط ناوگان این شرکت به ثبت رسید، افزود: پنج حلقه چاه حفر شده در این ماه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دو حلقه در قالب پروژه ای بوده است .

     

    آل خمیس با اشاره به اینکه عملیات حفاری در طی سال حتی روزهای تعطیل نظیر ایام سال نو به صورت شبانه روزی استمرار دارد، اظهار کرد: در  اولین ماه سال با تلاش و پشتکار کارکنان سختکوش شرکت در بخش های عملیات و پشتیبانی ، حفاری یک حلقه چاه ۱۸ روز زودتر از برنامه به اتمام رسید .

     

    سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: مدت تعیین شده برای تعمیر این چاه نفتی در منطقه آبتیمور از سوی کارفرما ۷۸ روز پیش بینی شده بود که ۶۰ روزه محقق و تحویل شرکت متقاضی شد .

     

    وی همچنین در زمینه جابجایی دستگاه های حفاری در مناطق عملیاتی توضیح داد: هم اکنون ۱۳ دکل حفاری در حال جابجایی است که هفت دستگاه برای حفر چاه های توسعه ای و شش دستگاه برای تعمیر چاه ها به کارگیری می شود .

     

    آل خمیس با اشاره به پیامدهای ناشی از بارندگی های سیل آسای اخیر در استان خوزستان، افزود: آب گرفتگی مناطق عملیاتی که دستگاه های حفاری استقرار دارد موجب بروز مشکلاتی برای دستگاه های حفاری شده است .

     

    سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری اظهار کرد: سیلاب در هور العظیم ،  آبتیمور و اهواز باعث شد تا فعالیت پنج دستگاه حفاری ۲۴، ۲۸، ۳۷، ۶۶ و ۸۱ فتح متوقف و عملیات پیشگیری از نفوذ آب در منطقه شادگان که دکل حفاری ۳۲ فتح استقرار دارد، در دستور کار قرار گیرد .

     

    وی یادآور شد: برنامه های سال جاری شرکت در بخش عملیات حفاری بر محور افزایش راندمان، متراژ حفاری ترسیم گردیده که انتظار می رود با تلاش مضاعف و همدلی و همراهی کارکنان این بخش و کاربست ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی محقق گردد.

     

    انتهای پیام/*