• به گزارش  رهرو نیوز- احمد محمدی امروز چهارشنبه درآیین بهره برداری از طرح مدیریت پسماند حفاری به روش بیولوژیک درچاه شماره ۵۰ نفت سفید که با حضورحاجی زاده معاون توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان،اشراقی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و مهندس رحمتی مدیر عامل شرکت عمران آسایش جنوب برگزارشد اظهار کرد : مجموع هزینه های این پروژه بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال بوده که مناطق نفتخیز جنوب کارفرما و عمران آسایش جنوب نیز شرکت اجرا کننده پروژه است .

    محمدی با بیان اینکه این طرح از اسفند ماه بصورت پایلوت توسط متخصصان بومی با بکارگیری دو صنعت نفت و نیشکر انجام شده  افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم به سر می بریم  اجرای این طرح به لحاظ اقتصادی بسیار مهم و ارزشمند است .

    این مقام مسئول گفت : باز چرخانی آب به دکل و تبدیل پسماند جامد به کمپوست قابل رهاسازی محیط وخاک زراعی از جمله اهداف این پروژه بیان شده است .

     

    دغدغه کارشناسان صنعت نفت نگاه به مسائل زیست محیطی است

     

    وی افزود: نگاه به مسائل زیست محیطی دغدغه تمام کارشناسان ما در تمام سطوح نفت است ولی مشکلاتی در این عرصه داریم و تعامل و همراهی وهم افزایی دستگاه های اجرایی مانند محیط زیست اهمیت دارد .

    مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب بیان کرد: صنعت نفت اثر گذارترین نقش را در رفع  موانع اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و منطقه ای دارد.

    محمدی گفت : صنعت نفت یک صنعت خدادادی است و کمربند زاگرس ازغنی ترین منابع انرژی دنیا به لحاظ منابع زیر زمینی و رو زمینی و منابع طبیعی محسوب می شود و می‌توان گفت ۲۰درصد رودخانه های جاری کشور درخوزستان واقع شده است.

    این مقام مسئول عنوان کرد : ظرف ۱۰ سال گذشته  یکصد حلقه چاه در مناطق نفتخیز جنوب در مناطق شهری و پرجمعیت با رعایت استانداردهای زیست محیطی مجهز به سیستم مدیریت پسماند شدند . همچنین   ۷ دستگاه  حفاری با کمی تغییر مجهز به سیستم مدیریت پسماند شده اند.

    محمدی گفت : روزانه ۱۵میلیون فوت متر مکعب گاز های همراه نفت در اطراف شهر اهواز می سوزد که به شدت از این موضوع ناراضی هستیم ولی طبق طرح های اولویت دار وزارت نفت  برای رفع آلایندگی ها برنامه داریم.

    این مقام مسئول افزود:  صنعت نفت در حیطه مسولیت های اجتماعی در ۴حوزه نقش حمایتی دارد و به غیر از این حوزه ها  نمی تواند در مواردی که  قانون اجازه نداده هزینه کند .

    وی خاطر نشان کرد : ۷۰درصد فعالیت صنعت نفت در خوزستان است و درزمان سیلاب صنعت نفت و زیرمجموعه آن به همراه دیگر آحاد جامعه بسیج شدند تا ۱۱میلیارد متر مکعب آب در خوزستان مهار شود و این کاری مهم و ارزشمنداست .

    انتهای پیام/*