• به گزارش رهرو نیوز: مهندس باقر قاسمی ضمن تاکید بر اتخاذ کلیه تدابیر لازم جهت محافظت از محیط زیست، راهبری بهینه فرایند تولید را مستلزم ایمن بودن کامل تاسیسات فرایندی و خطوط لوله جریانی تحت اختیار شرکت دانست.

     

    وی با بیان اینکه ایمن سازی خطوط لوله یکی از مهمترین اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برای رسیدن به ایمن ترین سطح عملیاتی است، به عملکرد شرکت در ۳ ماهه ی اول سال ۹۸ در حوزه ی مذکور اشاره کرد و افزود:  خط ۲۰ اینچ گاز شرقی مارون در دو موضع و جمعا با تعویض ۳۸ متر لوله ، خط ۲۰ اینچ گاز کمکی غرب در ۴ موضع و جمعا با تعویض ۳۲۴ متر لوله، خط ۲۶ اینچ نفت کمکی در مقطع رودخانه کوپال با تعویض ۵۰۰ متر لوله و خط  ۲۶ اینچ نفت کمکی در ۱۷ موضع توسط طرح جامع بازرسی و تعمیرات خطوط با ۱۷۰ متر لوله مورد تعمیر قرار گرفت.

     

    مهندس قاسمی یادآور شد: ایمن سازی خط ۳۶ اینچ نفت کمکی توسط طرح جامع و ایمن سازی خطوط ۳۲ و ۱۶ اینچ گاز ایستگاه تزریق گاز مارون در مقطع رودخانه رامشیر نیز در حال انجام است.

     

    مدیرعملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون  اذعان داشت: خط ۱۲ اینچ گاز خروجی ایستگاه تقویت فشار گاز شماره ۵ مارون به طول ۲۵۰۰ متر مورد بازرسی قرار گرفت و ۱۶۰ متر از آن تعویض شد و خط ۸ اینچ خروجی یکی از چاه های خامی به نیز به طول ۲۳۷۰ متر مرود گمانه زنی و ضخامت سنجی قرار گرفت و ۵۰۰ متر آن تعویض گردید.

     

    وی به  آمار کلی ضخامت سنجی و بازرسی فنی خطوط لوله و تاسیسات شرکت در فصل بهار اشاره کرد و گفت: ۲۰۵۰۳ موضع ضخامت سنجی شد و ۲۱۱۸ و ۱۳۸۲ موضع نیز به ترتیب در بخش های بازرسی فنی و خوردگی فلزات مورد بررسی و نظارت قرار گرفت.

     

    مهندس قاسمی در پایان ضمن تقدیر از تلاش ادارات ذیربط و متولیان این پروژه ها، ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ اقدامات اینچنینی و پایش مداوم خط لوله و تاسیسات، هیچ ریسکی ، مجاوران، محیط زیست و دارایی های سازمان را تهدید نکند.

    انتهای پیام/*