• به گزارش رهرو نیوز- محمد جواد اشرفی: بهره برداری از طرح پسماند حفاری نمونه ای از حرکت در راستای کنترل مسائل زیست محیطی است که بعد از پایش محیط زیست با همکاری صنعت نفت و مشاور طرح انجام شده است .

     

    باید به مقوله  آموزش در همه لایه های نفتی  توجه  شود

     

    مدیر کل محیط زیست خوزستان  نیز در این آیین گفت : صنعت نفت مشابه دیگر فعالیت‌های صنعتی تولیدی و استخراجی علاوه بر مزیت های فراوان که از  تولید و فعالیت هایش بدست می آید مضراتی هم دارد. از این رو توجه به آموزش در همه لایه های نفتی با درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی باید مد نظر مسولان درنفت قرار گیرد.

    وی اظهار کرد : با توجه به فعالیت ۷۰ساله نفت درعرصه های مختلف راهکارهای برون رفت از مشکلات زیست محیطی و توجه به توسعه پایدارودریافت استانداردهای زیست محیطی و ضروری است .

    اشرفی با اشاره به نقش محوری صنعت نفت در توسعه اقتصاد  کشور گفت : به علت تحریم های دشمنان علیه کشورمان بدنه صنعت نفت در ۴۰سال گذشته با مشکلاتی جهت بکار گیری تکنولوژی روز مواجه بود اما این موضوع نباید مانع انجام مسئولیت های نفت  در رعایت استانداردهای زیست محیطی شود.

    اشرفی ، اشاره ای هم به مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت کرد و افزود:  در حاشیه شهر اهواز شاهد فعاایت فلرهای نفتی هستیم و در مسجدسلیمان هم با وجود مخارن نفت، مردم گریبانگیر مشکلات متعددی هستند. هر چند تلاش صنعت نفت در مسئولیت‌های اجتماعی مشهود بوده اما آین اقدامات جهت احقاق حقوق شهروندی و مسائل زیست محیطی باید ادامه داشته باشد .

     

    انتهای پیام/*