• به گزارش رهرو نیوز: خداداد غریب‌پور امروز در مراسم روز صنعت، معدن و تجارت که در سازمان صمت خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: برای توسعه استان خوزستان بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه فولاد خوزستان بزرگترین صادرکننده در بین شرکت‌های فولادی است، افزود: این شرکت یک میلیارد دلار ارز کشور را تامین کرده که این نشان از عملکرد خوب فولاد خوزستان دارد همچنین توانسته در سه ماهه اول امسال ۴۰درصد درآمد خود را افزایش دهد.

    معاون وزیر صمت با اشاره به رشد ۴۷ درصدی این شرکت در سه ماه اخیر، گفت: شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه سه شرکت مهم اکسین، کاویان و نورد لوله را تامین می‌کند که این یعنی شرکت فولاد خوزستان یک شرکت مادر است.

    غریب‌پور ادامه داد: شرکت فولاد اکسینی که تولید آن به یک میلیون تن نمی‌رسید، حالا حدود یک میلیون تن تولید دارد همچنین مجوز ۲۰ هزار تن تولید خارج از بورس نیز توسط دولت به فولاد خوزستان داده شده است.

    وی درباره  شرکت های فولادسازی، تصریح کرد: این شرکت‌ها تا دو ماه آینده صادرات خود را پیش‌فروش کرده‌اند، ما در شادگان نیز طرح فولادسازی داریم، در اندیمشک و اروند نیز شرکت فولاد خواهیم داشت و کار فولاد اندیمشک آغاز شده است همچنین در اروند نیز به زودی فعالیت‌های اجرایی آغاز می‌شود.

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) خاطرنشان کرد: در جریان حادثه سیل اخیر، فولاد خوزستان ۲۸ میلیارد تومان به سیل‌زده‌های خوزستان کمک کرد و در کل کشور فولادسازی ها ۱۰۰ میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کردند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که مهمترین کار در حوزه معدن اکتشاف است گفت: رئیس سازمان صمت خوزستان باید همه پهنه های موجود در استان را به ما معرفی کند تا کار اکتشاف آن ها را شروع کنیم.

    غریب‌پور با اشاره به افتتاح نمایشگاه بومی‌سازی در تهران با حضور شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی افزود: در استان خوزستان نیز با محوریت فولاد خوزستان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

    رئیس سازمان (ایمیدرو) ضمن پیشنهاد راه اندازی سامانه‌ای در استان برای نیازمندی‌های صنعت گفت: این سامانه به کسانی که می‌خواهند این نیازمندی‌ها را بسازند کمک می کند همچنین این کار بسیار متمرکز خواهد بود و ما نیز حمایت خود را از چنین طرحی اعلام می‌کنیم.

    وی با تاکید بر بومی‌سازی و حمایت از فناوری‌های بومی اظهار داشت: شرکت فولاد اکسین در حال تولید لوله برای وزارت نفت است و به مرور زمان تولیدات داخلی نیز شروع می شود، فولاد خوزستان این کار را آغاز کرده است؛ البته این کار به مقداری زمان نیاز دارد تا اعتمادسازی لازم برای شرکت‌ها صورت گیرد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که تحقیقات باید نیازهای صنعت را برطرف کند گفت: تحقیقات و فعالیت‌های ما باید مساله محور باشند و هر تحقیقی باید یک مساله را در صنعت برطرف کند.

    غریب‌پور با اشاره به این که سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلار صادرات در بخش معدن و صنایع معدنی داریم، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ درصد صادرات کشور را صادرات صنایع معدنی تشکیل می‌دهد و روند توسعه‌ای که با تولید شکل می‌گیرد، در ادامه عدالت اجتماعی را نیز برای خود به دنبال دارد.

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم