• وی گفت: نوآوری شرکت فولاد خوزستان در این زمینه ستودنی است؛ ایجاد طرح‌های توسعه، ارز آوری، تنظیم بازار، رشد و توسعه منابع انسانی از جمله گام‌های موثر این شرکت در کشور بوده است.

    معاون وزیر صمت با اشاره به این مطلب که افزایش بهره وری به کاهش خروج ارز منجر می‌شود، اظهار داشت: حرکت به سمت بومی‌سازی قطعات و حمایت از تامین کنندگان و سازندگان داخلی علاوه بر رونق تولید داخل، موجب رشد و خودباوری ملی می‌شود و این نمایشگاه باید به گونه‌ای حرکت کند که به تولید دانش مهندسی منجر شود و وابستگی در این بخش به خارج از کشور قطع گردد.

    رییس هیات عامل ایمیدرو تصویب قانون رفع موانع تولید را نقطه‌ی عطفی در شکوفایی تولید دانست و  اضافه کرد: این حرکت باعث تشویق بخش خصوصی و سرازیر شدن سرمایه در صنعت می‌شود؛ امروز دولت، بخش خصوصی را رقیب خود نمی‌داند و حضور این دو در کنار هم باعث هم افزایی می‌شود؛ برای مثال انجمن فولاد کشور که بخش خصوصی به شمار می آید اقدام به تاسیس صندوق پژوهش نموده است و مهمترین وظیفه این صندوق حمایت از تولید بومی و در اختیار قرار دادن نتایج پژوهش به  بخش‌های مختلف خصوصی و دولتی است.

    غریب پور پیشنهادی برای گردهم آمدن شرکت‌های فولادی ارائه داد و گفت: شرکت‌های بزرگ فولادی مانند فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، چادرملو و … با ایجاد یک تشکل از واحدهای مختلف تولیدی از تامین کنندگان و قطعه‌سازان حمایت کنند و نتایج را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، یعنی اگر موفقیت در فولاد خوزستان به دست آمد، دیگر شرکت‌های فولادی و صنعتی از این موفقیت منتفع شوند.

    معاون وزیر صمت در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که ارتباط بین دانشگاه و صنعت پایدار خواهد شد و به زودی شاهد انتقال نیازهای تحقیقاتی صنعت به دانشگاه‌ها هستیم و از استادان مجرب نیز درخواست داریم نسبت به رفع این نیازها اقدام کنند.

    انتهای پیام/*