• به گزارش رهرو نیوز: مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ضمن مثبت و موثر خواندن اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت های ستادی و شرکت‌های بهره بردار در راستای افزایش سطح آمادگی در مقابل سیل احتمالی در نیمه دوم سال ۹۸ گفت: خوشبختانه بر اساس صورتجلسه نشست نخست، همه موارد پیگیری گردیده و می توان اعلام کرد که با تداوم این روند، خطری تاسیسات عملیاتی شرکت را درصورت بروز پدیده ای مشابه سیل فرودین امسال تهدید نخواهد کرد.

     

    مهندس کوتی افزود: مستندسازی رخداد سابق و استفاده از تجارب به دست آمده در برهه زمانی را می توان به عنوان یکی از مهمترین ابزار درس‌آموزی و پیشگیری مدنظر قرار داد که به تبع آن، ارزیابی دقیق، تدارک لازم و اقدام به هنگام محقق می گردد.

     

    وی ارتباط مستمر و تعریف شده با ستاد مقابله با بحران خوزستان را در راستای دریافت اطلاعات دقیق سازمان هواشناسی و سازمان سدهای وزرات نیرو علاوه بر هماهنگی بیش از پیش عملیاتی با سایر ارگانها، حیاتی دانست و اذعان داشت: نقشه های روزآمد وضعیت رودخانه ها در دسترس قرار گرفته و مناطق احتمالی سرریز آنها با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل شده اند.

     

    مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب پس از دریافت گزارش اقدامات مدیران ستادی و شرکت های بهره بردار، گفت: بهسازی پایه پل های رودخانه گذر شرکت، جاده های دسترسی چاه ها و تاسیسات، و شیرهای قطع‌کننده جریان علاوه بر اصلاح خطوط لوله جریانی، لایروبی بخش هایی از رودخانه مجاور واحدهای عملیاتی شرکت و مسائل مالی مرتبط  به نحو شایسته ای پیگیری شده است و مشکل خاصی در این حوزه مشاهده نمی شود.

     

    گفتنی است، مقرر شد تا خدمات غواصی و استفاده از قایق های مناسب مواجه با بلایای طبیعی توسط نیروهای مسلح تامین شده و یک سامانه پایش پهپادی جهت سهولت دسترسی بصری به مناطق صعب الورود تهیه گردد.

    انتهای پیام/*