• به گزارش رهرو نیوز: به دنبال حمایت های مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان و ابراز علاقه وی جهت ارتباط بهتر با بخش خصوصی، نشستی متشکل از مدیران اصناف، اتاق بازرگانی، رسانه های تخصصی استان، مدیرگروه اقتصادی دانشگاه تحصیلات تکمیلی، و کارشناسان اقتصادی استان، با موضوع ارتباط بهتر و مستمر دولت با بخش خصوصی در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان برگزار شد.

    مدیر کل امور اقتصادی و دارایی در استان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای حادثه تروریستی اهواز، با تبیین موضوع نشست بیان کرد: استان خوزستان با داشتن ظرفیت های اقتصادی فراوان متاسفانه در برخی شاخص های رفاه اجتماعی به جایگاه شایسته خود نرسیده است.

    محسن کاویانی گفت: در این راستا، هدف نشست حاضر، دریافت نظرات فعالان و نخبگان اقتصادی استان و رسیدن به یک خرد جمعی در خصوص راهکارهای حل مسائل و مشکلات اقتصادی پیش روی در استان است.

    کاویانی افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در جهت بهبود فضای کسب و کار فعالیت های گسترده ای را صورت داده که بخشی از آن در قالب سامانه های سام (سامانه مجوز های کشور)، دادور(سامانه دریافت شکایات در زمینه کسب و کار)، یاور (میز مشاوره کسب و کار) و نما (نقشه ملی استعلامات کشور)  بروز یافته است.

    مدیر کل امور اقتصادی و دارایی  خوزستان بیان کرد: استان در استعداد یابی و استعداد پروری نمره قابل قبولی ندارد و باید از ظرفیت نخبگان و فعالین اقتصادی در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و تهدیدها و فرصت ها استفاده نمود و با تعامل و تشریک مساعی، موجبات پیشرفت استان و رونق تولید فراهم شود.

    دکتر علیرضا جرجرزاده، استاد دانشگاه و مدیر گروه تحصیلات تکمیلی و دکترای علوم تحقیقات اهواز، یکی از مشکلات اقتصادی را بیش تنیدگی اقتصادی عنوان کرد و ابراز داشت: دولت وارد عرصه ها و بخش های جزئی شده و تصدی گری بسیاری از امور را در دست گرفته که این امر موجب کاهش بهره وری در حوزه های گوناگون شده است.

    وی با اشاره به اهمیت مقررات زدایی و بهبود شاخص رقابت پذیری در استان، یکی از مسائل میان بخش دولت و بخش خصوصی را عدم شفافیت طرفین ذکر کرده و بیان داشتند با تعامل و همکاری هر دو بخش بسیاری از اختلافات موجود میان دولت و بخش خصوصی برطرف می گردد.

    در این نشست: گزارشی از وضعیت کشور و استان و همچنین فضای کسب و کار استان توسط دکتر فرهاد ترحمی، رئیس گروه مطالعه و تحلیل وضعیت بخش های اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان ارائه گردید.

    انتهای پیام/*