• نویسنده : غلام بی سواد
  • چگنی ۴٩ ساله برای  دوره یازدهم کاندیدای احتمالی حوزه انتخابیه شهرستان شوش خواهد بود . کاندیدایی که سبد رای خود را نسبت به دوره های قبل در مرز خوشبینانه محدود کرده و در رقابت دوره دهم با نماینده فعلی سید راضی نوری از بین رقبا ، رقیب سر سختی بود، با این تفاوت که سید راضی نوری  ۵٠ درصد کاهش آرا داشته ،  نفر دوم دوره دهم مجلس شد .

    بیژن چگنی که هم اکنون در عرصه سیاسی انتخابات حرفی برای گفتن دارد ورود بی رمقی داشته و تشکیلات خود را منظم نکرده است .

    چگینی اصالتا فرزند شوش و از روستای حمید آباد بوده و بعد از کاندیدایی در دو دوره متوالی وقت بیشتری را برای شوش گذاشته و جلسات خود را در قالب نشستهای چند نفره اداره میکرده و تاکنون هیچ گونه عکسی از گعده های ایشان در فضای مجازی منتشر نشده است ، *چگنی و تیم فکری ایشان هم اکنون صرفاً حضور موقت در مراسمات مذهبی و اجتماعات عمومی را در شالوده برنامه خود گذاشته اند که آخرین حضور آنها در مراسم اجتماع بزرگ غدیریون که توسط ستاد غدیر شوش برگزار شد  به صورت نشست و برخاست به مدت چند دقیقه و بدون همراه تجربه کرد که بعضی معتقدند تیم صاحب سبکی ایشان را همراهی نمیکند .

    چگنی شالوده فکری خود را اجماع نظر هم فکرانش می داند که در دوره قبلی تلاش بسیاری برای این اجماع داشت که موفق نشد و علت آن را میتوان در گرایش سیاسی چگنی جستجو کرد چرا که این کاندیدای جوان منتسب به جبهه پایداری  میباشد و اکثر همپیمانان ایشان در اجماع از جناح های اصلاح طلب بوده و نقطه مقابل گرایش ایشان میباشند .

    بهرحال با همه این تفاصیل انتخابات دوره دهم برای چگینی یک تجربه بسیار بزرگی بود و معمولاً از ایشان به عنوان داوطلب بی حاشیه در عرصه انتخابات یاد میشود با این تفاوت که چگنی ممکن است در حفظ سبد آراء خود در دوره یازدهم دچار چالشی اساسی خواهد شد چرا که اتاق فکر مدیران هم طیف ایشان تا کنون چگینی را گزینه مورد اجماع نمی دانند و بعضاً اسامی اشخاص دیگری با خیزهای متفاوت به گوش میرسد و این میتواندسبد رای این کاندیدای را تحت تاثیر قرار دهد ..

    این کاندیدای  در کنار همه شلوغی انتخابات سکوت معناداری را اختیار کرده است که ممکن است باعث ناامیدی طیف همراه ایشان بشود .

    چگنی در تحلیلهای کف خیابان به عنوان یک کاندیدای عمل گرا و کم حرف شناخته شده است و عده ای معتقدند چگنی باید برنامه اصولی برای توسعه و حل مشکلات فعلی شوش بدهد ، بگونه ای که اکثر کاربران فضای مجازی معتقدند برنامه حل زیر گذر باحاشیه شوش تعیین کننده برای هر کاندیدایی خواهد شد .

    بعضی کاربران در شبکه های اجتماعی چگنی ۴٩ ساله را به عنوان یک احمدی نژادی در انتخابات میشناسند و معتقدند که یکی از حسن های این کاندیدای عدم اتفاق با کاندیدای دیگر در عرصه های انتخاباتی است و معمولا می آید که بماند و این استقلال فکری این جوان را می رساند و رفتار ایشان در طول دو دوره قبل این را نیز ثابت کرده است البته تحلیل هایی مبنی برتوافق با اسماعیل واهبی دربعضی محافل سیاسی بگوش میرسد ..

    حال ماندن چگنی در این عرصه با توجه به معادلات موجود قابل پیش بینی نیست و ممکن است در تقویم نزدیکتر به انتخابات مسیر این کاندیدای جوان تغییر کند یا تحت تاثیر تصمیمات اتاق فکر آینده ناهمواری های سختی را برای ماندن در ماراتن مجلس یازدهم تجربه کند ..

    راوی سعی میکند به سراغ این کاندیدای مستقل برود واز نزدیک سئوالات خود را جویا شود …با راوی بمانید.

     

    انتهای پیام/*

    •  مجلس- انتخابات – یازدهم -شوش – خوزستان- اسند ۹۸- راوی رهرو – رهرو نیوز -غلام بی سواد