• نویسنده : غلام بی سواد
  • ناصر چنانی بعد از سفر به خانه خدا احساس تکلیف کرده و استارت انتخاباتی اش را با دادن ولیمه در تالار هفت تپه با ارسال دعوت نامه کتبی شروع کرد ، شروعی علنی که عده ای این شروع را پایان دادن به ادامه خدمت عباس شوهانی بخشدار شاوور طبق ماده ٣٣ قانون انتخابات در برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می دانند .
     مجری انتخابات بخش بزرگی از شهرستان با جمعیتی بالغ بر٧۵هزار نفر و ١١٩ روستا، مزرعه و نقطه مکانی ، اتفاقی که در صورت ماندن ناصر چنانی در عرصه انتخابات فرماندار  شهرستان را به اعمال  ماده ٣٣قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وا می دارد  و شخص دیگری را مسئول برگزاری انتخابات این بخش کند ، عباس شوهانی معاون عمرانی فرماندارکه مدت چند ماهی است این مسئولیت به وی محول شده  است .
    ناصر چنانی  در حالی این دوره از انتخابات را تجربه می کند که عده ای معتقداند سبد آراء خاصی دارد او که جدیداً به اهالی رسانه ملحق شده و  صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه صدای شوش می باشد با تدارکات کامل خبری وارد عرصه انتخابات شده است هفته نامه که تاکنون منتشر نشده است و قرار است به زودی منتشر شود .
    چنانی که معتقد است صدای این هفته نامه صدای شوش در خوزستان است ولیکن علیرغم در اختیار داشتن تمامی جایگاههای خبری در استان  تاکنون هیچ اظهار نظری  در خصوص معضلات شوش و مشکلات پیش آمده در طول این مدت نداشته و حتی در مسائل هنری و فرهنگی شهرستان کار ماندگاری در زمان تصدی اش به جای نگذاشته است.
    این مرد رسانه ای معتقد است که فضای انتخابات برای او محیا است و با اطمینان کامل پا به عرصه گذاشته است حتی عده ای از اهالی منطقه سکونت و هم محلی اش که با او همراه هستند از عزم راسخ این کاندیدای برای ماندن تا روز انتخابات صحبت می کنند ولیکن تاکنون هیچ اظهار رسمی از سوی او در فضای مجازی مشاهده نشده است .
    صاحب امتیاز هفته نامه صدای شوش که دبیری اولین تأتر ملی  اهواز را بر عهده داشته است در آخرین جلسات عمو می خود آمدنش را  با دوستان خودمطرح کرده است .
    ناصر چنانی با توجه به تعلقاتش به حوزه فرهنگ و هنر یک کاندیدای احتمالی برای این حوزه است  و میتواند حرفهای زیادی در این حوزه داشته باشد ولیکن عده ای معتقدند  با توجه به مشکلات زیر ساختی شهرستان در حوزه عمران و اشتغال چنانی باید رویکرد خود را عوض کند و برای حل این معضلات کلان که گریبانگیر شهر هستند برنامه ویژه ای داشته باشد و صحبت های خود را به این سمت سوق دهد .
    عده ای هم چنانی را اهل تعامل می دانند و می گویند که ناصر چنانی احتمال ماندش در انتخابات جدی نیست هر چند این نظریه از سوی نزدیکان معاون هنری سابق اداره ارشاد رد می شود و همواره بر پایداری وی در طول مدت انتخابات تاکید دارند.
    راوی رهرو معتقد است این کاندیدای احتمالی  برای ماندن در این عرصه سبک و سنگین خواهد کرد چرا که تمایل ندارد در اولین حضور شکست خورده باشد و قافله سبدی خود را از دست بدهد چرا که در این دوره کاندیدای زیادی پا به عرصه انتخابات گذاشتند  که طبعا کار این مرد رسانه دار را جدی تر سخت می کند.
    یک کارشناس اجتماعی در تحلیلی به راوی گفت : چنانی به رای مردم چنانه که از طوایف بزرگ شهرستان شوش است حساب ویژه ای باز کرده است به گونه که شالوده فکری و مغز برنامه های این کاندیدای را چنانی های ساکن در شهر شاوور برعهده دارنداین کارشناس در جای دیگری می گوید البته که اکثر چنانه به سمت ناصر چنانی نخواهند رفت و نمی توان به اجماع کلی رسید.
    با توجه به اهمیت موضوع به سراغ فعالان اجتماعی در شهر فرهیخته شاوور رفتیم و مقال را آنجا جستجو کردیم که تحلیل های مختلفی مطرح شد یک نفر که خودش را هادی معرفی کرده بود می گفت که ناصر چنانی در شاووراقبال کافی را ندارد و رأی مردم بیشتر به سمت کاندیدای دیگری است ولیکن به احترام ایشان حرفی نمی زنند.
    یکی هم فراتر حرف می زند و میگوید که چنانی همیشه در شاوور برنامه دارد و شاوور را متعلق به خودش می داند چون مسقط رأس ان است ( مسقط راس یعنی محل تولد) و در تمام مراسمات ما شرکت می کند و با لبخندی ملیحانه میگوید حتی در مجلس عزای …!هم سخنرانی کرده است که البته راوی این مطلب را فقط روایت می کند و صحت یا سقم آن را به کنکاش میگذارد.
    در کل عقیده صاحبان نظر در شهر شاوور آنچه که چنانی تصورمی کند متفق القول برای ایشان نیستند و حتی بعضی بزرگان قوم صراحتا ً حمایت از شخص دیگری را با وی مطرح کردند و در کل رای این مردم بر اساس توانمندی و شایستگی است .
    کاربری نیز در این فضا تاکید براعلام حضور ناصر چنانی در سیل اخیر به شهرستان داردکه شخصا حضور داشته و مراتب کمک و همدردی خود را با مردم سیل زده شهرستان داشته است .
    بهرحال راوی معتقد است که مجال تصمیم اهالی علم و بزرگان برای اجماع کلی گزینه ها در بین مردم در حال رایزنی است و همه کاندیدا فرصتها را برای تکمیل سبد آراء خود غنیمت می دانند و چنانی همانند رسالت بزرگان از خویشاوندان و اهل خود شروع کرده است که نوید موفقیت در برنامه های این کاندیدای را میدهد.
    هر چند که وی مکاتبات مجازی راوی را پاسخ نداد ولیکن چنانی یک کاندیدایی است که در دوره های قبل زمزمه حضورش مطرح می شد و راوی برای این جوان خوش سیما و هم سنخ خود آرزوی موفقیت دارد ودرنوشتارهای بعدی هم مطالب زبان ایشان به همراهان منتقل خواهد شد.
    انتهای پیام/*