• نویسنده : مریم جم
  • احمد محمدی امروز شنبه ۲۳ آذر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان در دومین روز از برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات داخلی برگزار شد، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از تاسیسات ما نیاز به نوسازی و بازسازی دارد البته مطالعات طرح نوسازی و بازسازی در شرکت نفت در حال اتمام است و متناسب با اولویت ها اجرا خواهد شد.

    وی با بیان صنعت نفت ایران مسئولیت های اجتماعی را در قامت حمایت کننده و پشتیبانی کننده دارد، و در زمینه توجه به مسئولیت های اجتماعی و جوامع محلی همواره پیشتاز بوده است، افزود: در حوزه های مختلف پشتیبانی های مالی، لجستیک و .. را انجام میدهیم تا بتوانیم گوشه ای از محرومیت های موجود را کاهش دهیم. پس از وقوع سیل در بخش های نوسازی و بازسازی مدارس و منازل آسیب دیده، خانه های بهداشت و شبکه های درمان ۱۳۰ میلیارد تومان صرف شده است و این حمایت ها همچنان ادامه دارد.

    محمدی زنجیره اشتغال پایدار را حق طبیعی هر ملتی دانست و تصریح کرد: باید در طرح های اجرایی پیمانکاران را ملزم به استفاده از نیروهای بومی و منطقه ای و استفاده از تجهیزات ساخت داخل کنیم.

    مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در خصوص انعقاد طرح عمده جمع آوری گازهای مشعل به ارزش ۱/۲ میلیارد دلار که مناطق شرق، مرکز و شمال خوزستان را هدف گذاری کرده است، عنوان کرد: شرکت مناطق نفتخیز در راستای کاستن آلاینده های زیست محیطی حاصل از استخراج نفت، با اجرای این طرح حدود ۹۵ درصد مشعل ها جمع آوری شده و ارزش افزوده قابل توجهی برای شرکت و کاهش الایندگی برای محیط زیست به همراه خواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه نام زنگنه برای کشور یک برند است، تاکید کرد: زنگنه مورد وثوق نظام است و خدمات فراوانی برای دولت ها انجام داده است اما حق نمایندگان است که از وزدای دولت سوال بپرسند البته تا جاییکه به سمت سیاسی کاری نرود. طبیعی است وقتی کسی در حوزه اجرا کا ی انجام میدهد عده ای راضی و تعدادی ناراضی باشند.

    محمدی در خصوص وضعیت ساماندهی نیروهای غیر رسمی یاد آور شد: از نظر معیشت و افزایش حقوق با دستور وزارت خانه اقداماتی انجام شد همچنین برای تبدیل نیروهای غیر رسمی به رسمی نیز اقداماتی در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تا کنون عوارض حق آلایندگی خود به همه شهرداران را پرداخت کرده است، گفت: بر اساس ماده ۵۸ متمم حق آلایندگی که قانون وضع کرده است، این عوارض مختص صنایع و شرکت هایی است که از فروش محصولات خود سود کسب میکنند نه شرکت ملی مناطق نفتخیز که تنها نفت تولید کرده و به مبادی مصرف میدهد.

    وی اضافه کرد: مدیر عامل مناطق نفتخیز جنوب حق دخل و تصرف در یک قطره از نفت را ندارد، تنها ۱۴/۵ درصد از محل فروش نفت نصیب شرکت ملی نفت میشود که آن را بین شرکت های زیر مجموعه خود توزیع میکند. پس وزارت نفت هم دخل و تصرفی در نفت ندارد.

     

    انتهای پیام/*