• رهرو نیوز: سید احمد پور فرجی مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود در استان خوزستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن تشریح برنامه های بنیاد مهدویت در استان گفت: متاسفانه دولت کار فرهنگی در زمینه مهدویت را فراموش کرده است و حتی بودجه ای نیز برای ترویج مهدویت اختصاص نداده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد از ابتدای فعالیت بنیاد مهدویت در خوزستان تاکنون، این نهاد مردمی در راستای ترویج فرهنگ انتظار و پاسخ گویی به شبهات مهدویت بیشترین مبلّغ  را به مناطق حاشیه ای استان اعزام کرده است، گفت: برگزاری دوره تربیت مربی مهدوی ویژه طلبه های خواهر و برادر حوزه‌های علمیه، معلمان اداره آموزش و پرورش، کارکنان نهادها و ارگان‌های دولتی از اهم برنامه‌های تبلیغی این بنیاد برای ترویج فرهنگ انتظار در استان خوزستان است.

    پور فرجی  با اشاره به اینکه فرهنگ انتظار از ارکان بسار مهم شیعه است، افزود: ساخت فیلم و برنامه های بسیار از سوی غرب با هزینه های هنگفت در راستای ضربه زدن به این فرهنگ، آگاهی دشمنان از اهمیت فرهنگ مهدوی را بازگو می کند.

    مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود در استان خوزستان بیان کرد: متاسفانه کار فرهنگی در استان خوزستان ضعیف است و ادارات نیز یکپارچه و منسجم عمل نمی کنند و برای برون رفت از این معضل می بایست تمامی ادارات اعم از حوزه های علمیه، سازمان تیلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان، سایر دستگاه های متولی، مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های دیداری و شنیداری اعم از صدا و سیما و … هماهنگ و یکپارچه عمل کنند.

    پور فرجی همچنین یادآور شد: علیرغم نبود بودجه فرهنگی برای این نهاد مهم و تاثیر گذار، امسال استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان به عنوان بهترین استان های فعال در بحث مهدویت انتخاب و معرفی شدند.

    وی ظهور مدعیان دروغین را از نتایج برنامه های گوناگون دشمنان اسلام دانست و گفت: مدعیان دورغین در راستای مخدوش کردن فرهنگ انتظار تربیت می شوند.

    مدیر عامل بنیاد مهدویت خوزستان در پایان یا یادآوری اینکه فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: امروز پاسداشت اندیشه مهدویت یک ضرورت مهم در جامعه اسلامی محسوب می شود.

    پور فرجی در پایان به اهمیت انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ مهدویت را از راه مساجد، رسانه و دانشگاه ها به نسل جوان جامعه انتقال داد.

    انتهای پیام/*