• رهرو نیوز ،محمد جوروند در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: در مقایسه با سال های گذشته رسانه های خوزستان امسال ورود جدی تری در زمینه انعکاس اخبار نمایشگاه کتاب داشتند و پوشش رسانه ای مطلوبی از نمایشگاه کتاب خوزستان امسال داشتیم.

    وی افزود: از ۸۰۰ میلیون تومان بن کتابی که برای نمایشگاه کتاب خوزستان در نظر گرفته شده، تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان به فروش رفته و به یقین برای فروش بن برای فردا شب دچار مشکل می شویم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان بن کتاب برای فروش در نمایشگاه در نظر گرفته شد، اما امسال ۸۰۰ میلیون تومان بن فروش کتاب عرضه شد.

    جوروند یادآور شد: این نشان می دهد که سال آینده باید میزان بن ها و عناوین کتاب ها را افزایش دهیم.

    وی ادامه داد: سال گذشته ۶۵ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب خوزستان عرضه شد، در حالی که امسال ۹۰ هزار عنوان کتاب به این نمایشگاه عرضه شده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: من به جرات می گویم که نمایشگاه کتاب خوزستان بعد از نمایشگاه کتاب تهران مهمترین نمایشگاه کتاب کشور است و همه ناشران در صحبتی که با آنها داشتم از نحوه فروش راضی بودند.

    جوروند افزود: مردم اهواز نشان دادند که به کتاب علاقه مند هستند و علی رغم وجود همه مشکلات اقتصادی، همچنان اعتبار خاصی را برای خرید کتاب کنار گذاشته اند.

    وی با اشاره به حضور دکتر اعوانی استاد فلسفه دانشگاه تهران در نمایشگاه کتاب خوزستان، تصریح کرد: حضور این اندیشمند برجسته در نمایشگاه کتاب خوزستان در سال جاری نقطه عطفی در فرهنگ استان بود.

    بالاترین مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان گفت: در حال تلاش و رایزنی برای دعوت دکتر ابراهیمی دینانی و حضور این فیلسوف برجسته ایرانی در نمایشگاه کتاب خوزستان هستیم.

    جوروند با اشاره به احتمال تمدید مدت زمان نمایشگاه کتاب به دلیل استقبال مردم، یادآور شد: ما برای تمدید یک روزه ای نمایشگاه رایزنی و پیگیری کردیم که البته موافقت نشد و با توجه به تقویم برگزاری نمایشگاه کتاب چنین امکانی وجود ندارد.