• رهرو نیوز؛ رسول جامعی شهردار منطقه دو اهواز گفت: به منظور پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا درمکان ها پر تردد معاونت فرهنگی این منطقه اقدام به برگزاری و اجرای چهل تئاتر بی کلام خود را از روز چهارشنبه شروع نموده است و قرار است این اجراها درمحله های پرتردد این منطقه انجام شود.

    وی افزود: هدف از برگزاری این تئاترهای بی کلام (پرفورمنس)‌ ارتقای فرهنگ فاصله گذاری اجتماعی و تشویق شهروندان جهت ماسک زدن و تذکر به شهروندان به رعایت موارد بهداشتی است و هدف دیگر نیز ایجاد ارتباط با شهروندان از طریق هنر است که مدیریت شهری آن را در برنامه خود دارد و یکی از رسالتهای معاونت فرهنگی شهرداری این منطقه است که آموزشهای شهروندی را در اولویت خود قرارداده است که می توان گفت که تئاتربی کلام نمونه ای از این کار است که در منطقه درحال اجراست.

    معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۲ اهواز نیز با تشریح برنامه های این معاونت گفت: “هنر اجرا” یا پرفورمنس، گونه‌ای از  هنر است که عناصر تئاتر، موسیقی  و هنرهای تجسمی را با هم ترکیب می‌کند و هنر زنده نیز نامیده می‌شود.

    موسی خنافره افزود: در واقع این هنر می‌تواند هر موقعیتی را که دارای چهار عنصر پایه‌ای: زمان، مکان، بدن اجراکننده یا حضور رسانه‌ای آن و رابطهٔ میان اجراکننده و بیننده است، شامل شود.

     

    انتهای پیام/*

      • منبع خبر : باران خبر