• به گزارش رهرو نیوز- نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز شنبه ۱۰ آبان ماه در محل استانداری برگزار شد.

    غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در پایان این نشست توضیح داد: شرایط استان به شکلی است که روند بالا اما کنترل شده و شیب افزایشی ملایم است.

    استاندار خوزستان افزود: زمانی می‌توانیم خوشحال باشیم که این رقم ابتلا را به سمت کاهش پیش ببریم تا این روند به سمت کاهش پیش نرود ما همچنان گرفتار هستیم و بیماران و بستری ها تلفات جدید در میزانی که متاسفانه میزان کمی هم نیست خواهیم داشت.

    شریعتی گفت: به صورت نسبی نسبت به کشور شرایط مناسب‌تری داریم اما استفاده از ماسک و رعایت پروتکلهای بهداشتی در طول هفته های گذشته کاهش پیدا کرده است و روند رعایت کردن پروتکل ها در ادارات در اماکن و غیره نیز کاهش پیدا کرده است و خدای نکرده ظرف دو هفته آینده اثرات آن بروز خواهد داشت.

    استاندار خوزستان گفت: باید همه مردم و نخبگان سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مختلف دست به دست هم دهند و مردم را دعوت کنند که رعایت کنند و خسته نشوند و جز با رعایت اصول بهداشتی امکان کنترل شرایط را نداریم اگر در پیش است مهستی و آمار مرگ و میر و افزایش نداشته است

    شریعتی گفت: فرمانداران را مکلف و موظف کردم که به طور جدی در طول هفته های آینده روند را تغییر دهند برخورد کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با کسانی که به سلامت جامعه آسیب بزنند و به خطر می‌اندازند برخورد جدی نماید‌.

    استاندار خوزستان گفت: روند انتقال به صورت دورهمی های خانوادگی شده است البته دید و بازدید بسیار خوب است و در اسلام توصیه شده است اما برای امر مهمتر که تندرستی و سلامتی است باید این سنت پسندیده را به صورت مجازی برگزار کنیم تا بتوانیم کرونا را کنترل کنیم.

    شریعتی گفت: با شناسایی دارو یا واکسن فرصت برای این امور زیاد است از مردم خواهش می کنم در پارکها و تفرجگاه‌ها حضور پیدا نکنند این تجمعات عامل انتقال بیماری است.

    استاندار خوزستان گفت: نقش اساسی و مهم را مردم دارند و خسته نشوند و حساسیت آنها کم‌ نشود. فرمانداران نیز مراقبت کنند مدیران دستگاه‌های اجرایی همینطور.

    شریعتی گفت: اهواز و مسجدسلیمان که اعلام شده است شرایط پرخطری دارند ساعت کار ادارات در این دو شهرستان از چهارشنبه هفته جاری تا اطلاع بعدی از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ تغییر یافت و در عین حال باید گروه های سه و چهار تعطیل شوند.

    استاندار خوزستان گفت: سازمان های مختلف از جمله ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی باید گروه های مرتبط و زیر مجموعه خود را مراقبت و مواظبت کنند و پیشگیری کنند تا انشاالله شرایط بهتری را بتوانیم داشته باشیم.

    شریعتی گفت: امسال مراسم ۱۳ آبان نداریم و به صورت مجازی برگزار میشود همچنین جشن های هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم نیز در سطح مساجد برگزار نمیشود و به صورت مجازی خواهد بود

     

    انتهای پیام/*