• به گزارش رهرو نیوز، با توجه به آلودگی هوای ناشی از آتش سوزی در محل دفن پسماندهای شهری اهواز، دکتر آرش یلالی سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز به همراه مهندس ماندانا اعتمادی‌نژاد مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شرق اهواز، از محل دفن پسماندهای شهری بازدید بعمل آورد.

    سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز در حاشیه این بازدید، گفت: بدلیل دفن غیر اصولی، پس از تجزیه پسماندها، گازهای حاصل از زیر زمین خارج و بر اثر فعل و انفعالات، تحت تاثیر عوامل جوی، آتش سوزی‌هایی رخ می‌دهد که در برخی مواقع دود ناشی از آن تا شعاع چندین کیلومتر را در بر می‌گیرد.

    این مقام مسئول افزود: این رخداد، تنفس را برای ساکنین مناطق اطراف مشکل و سلامتی آنان را بشدت تهدید می‌نماید که باید این معضل حل شود.

    یلالی بیان داشت: عدم تفکیک صحیح پسماندها در منزل، تعطیلی و بلاتکلیفی کارخانه پردازش در سایت پسماند، دسترسی زباله گردها به پسماندهای قابل بازیافت و تلنبار کردن آنها در انبارهای غیر مجاز، از جمله مشکلات موجود در این مسیر است که انتظار می‌رود با مدیریت صحیح شهرداری اهواز در کوتاه ترین زمان ممکن ساماندهی شوند.

    گفنی است، پس از این بازدید، مرکز بهداشت شرق اهواز، مراتب را طی نامه‌ای به شهردار اهواز اعلام و باستناد مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان، خواستار رسیدگی به این وضعیت شد؛ همچنین، اقدامات قانونی از طریق سازمان حفاظت محیط زیست اهواز در حال پیگیری می‌باشد.

    لازم به ذکر است، در این بازدید دهیار و اعضای شورای روستا، سرپرست مرکز بهداشت شرق اهواز را همراهی کردند.

    انتهای پیام/*